• stumpan85

    Hur långt innan graviditet slutade du med p-piller?

    Hej!

    Jag äter idag Qlaira och vi funderar på bebisverkstad någon gång till sommaren. Jag pratade med BM och hon sa att hon tyckte att jag skulle fortsätta äta Qlaira tills vi skulle börja försöka och att många blev gravida direkt efter att de hade slutat.

    Hur gjorde du? Tog det lång tid från det att du slutade tills du blev gravid? Är det någon annan som är i samma sits som jag och hur gör du isåfall?

    Jag har mens varje månad, men mindre än vanligt och jag höll upp med dem för ett tag sedan och då kom mensen som vanligt direkt.

  • Svar på tråden Hur långt innan graviditet slutade du med p-piller?
  • krompa

    Det tog 3 månader för mig efter jag slutat med p-piller och 2 månader efter jag slutat med mini-piller.

  • Annat78

    Två månader efter jag slutade blev jag gravid men det är otroligt individuellt så det kan du inte planera

  • Zobeideh

    Direkt när jag slutade med p piller så blev jag gravid dock blev de ett x

  • Thotis90

    Såhär såg det ut för mig:

    3/3 - slutade med p-piller
    7/3 - p-pillermens
    6/4 - mens
    14/4 - blev gravid (enligt UL)
    8/5 - plussade

    Jag blev alltså gravid direkt efter första mensen.


  • Valborgs

    Slutade med cerazette 3/3 och testade positivt igår, har inte haft någon mens.. Enligt cb digital är jag i vecka 4-5 :)

    Lycka till!

  • stumpan85
    emzic skrev 2011-03-29 13:59:33 följande:

    Slutade med cerazette 3/3 och testade positivt igår, har inte haft någon mens.. Enligt cb digital är jag i vecka 4-5 :)

    Lycka till!


    Grattis!! Och lycka till!
Svar på tråden Hur långt innan graviditet slutade du med p-piller?