• Viveka GBG
    Äldre 20 Mar 16:16
    4787 visningar
    7 svar
    7
    4787

    Varför sjunker mitt HCG så långsamt efter missfallet???

    skulle ha varit i v 8 om graviditeten gått som den skulle men fick en 4-dagars blödning i vecka 5 för exakt 3 veckor sedan, på gynakuten gjordes ett vul där de konstaterade att inget fanns kvar i livmodern. hcg togs första gången i tisdags det var 200, i fredags var det 180 och idag söndag var det 140, läkaren tycker det sjunker lite långsamt och ska följa upp med nytt hcg på söndag om en vecka.
    jag har inga symptom, ingen värk och känner mig inte gravid längre. har diabetes typ ett och när jag var gravid låg sockret väldigt lågt men har nu återgått till det normala men vad kan det bero på när hcg inte sjunker snabbare????
    har ställt frågan flera gånger på gynakuten sahlgrenska men får inget riktigt svar, inte heller fått ett svar på vilket som var troligast, vanligt missfall eller utomkveds som kom ut av sig självt...??
    någon som varit med om liknande eller har någon förklaring???

  • Svar på tråden Varför sjunker mitt HCG så långsamt efter missfallet???
  • Viveka GBG
    Äldre 20 Mar 19:05
    #2
    crossfit skrev 2011-03-20 17:46:38 följande:
    Tog 6 månader för mitt Hcg att sjunka. Fick förklarat för mig att det kunde finnas kvar rester i livmodern som fortsatte producera lite hormon.
    men i min livmoder fanns absolut inget kvar efter 2 läkares undersökningar...??
  • Viveka GBG
    Äldre 20 Mar 20:49
    #4
    crossfit skrev 2011-03-20 19:51:38 följande:
    de syntes inget på ultraljud, de sa att det bara var enstaka celler kvar
    det e iallafall tur de sjunker.. får se om en vecka vad det är nere på...
Svar på tråden Varför sjunker mitt HCG så långsamt efter missfallet???