• Äldre 20 Mar 21:52
    20360 visningar
    13 svar
    13
    20360

    Hjalp!! Någon som kan något om lågt blodsocker?

    jag har diabetes, och om jag hade haft de värderna hade min läkare varit mycket nöjd. sen beror det ju lite på vad du ligger på i socker när du är "ogravid" du kanske ligger lågt då med. hur lång tid efter du ätit mäter du nu? det kan ju vara så att ditt naturliga insulinpåslag har gått in men att energin inte riktigt hunnit med.
    tycker inte du ska vara jätteorolig om du inte går under 3,5.

  • Äldre 20 Mar 22:12
    #7
    Lukka skrev 2011-03-20 21:57:54 följande:
    Jaså! För de verkar namligen oroliga på VC. Gjorde ett sådant dar sockerbelastningsprov och det var da det började för efter en timme hade jag bara gått från 4,5 till 4,9 vilket de tyckte var mycket markligt. Nu ville BM att jag skulle skriva ner vad jag ater till frukost, lunch och middag och mata en timme efter varje maltid. Men jag tycker det ar laskigt att se att jag sjunker efter maten och inte stiger... Jag vet inte vad jag ligger pa i normala fall, vet bara att med min förstfödde (ar nu gravid med barn nr. 2) sa visade sockerbelastningsprovet inget konstigt och jag hade da inget problem med blodsockret under den graviditeten.
    prova att mäta 1,5 timme efter du ätit också. en timme är för tidigt har de sagt till mig i över 20 år nu, så de har nog rätt. jag tycker inte det är så konstigt, alla reagerar ju olika i sockret. så du har nog bara en väldigt nogrann BM. äter du långsamma kolhydrater är det inte konstigt att du gått ner efter en timme. du behöver inte oroa dig. känner du dig som vanligt är inte dina värden något konstigt enligt det jag fått lära mig.
Svar på tråden Hjalp!! Någon som kan något om lågt blodsocker?