• Tinusen

    Någon som vill översätta?

    Någon som vill översätta denna dikt till Engelska?!

    Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
    Låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
    Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test, för även om jag klagar är ni ändå bäst.
    Visa mig i handling vad respekt är för någonting,lär mig se det vackra i världen runtomkring.
    Tala om att jag duger just precis som jag är,och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
    Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor,och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor.

  • Svar på tråden Någon som vill översätta?
  • angelnrone

    Hejsan Kattiz!

    Vilken underbar dikt har du skrivit den själv?

    Jag skriver en hel del och den här berörde mig in i själen, vad vacker o sann den är...

    Såg den nu och ska sätta mig ner och försöka hjälpa dig med översättningen återkommer till dig snart igen.

    Kram på dig från Angelnrone

  • Tinusen

    Hej!

    Jag önskar att jag kunde ta på mig äran men jag hittade den på nätet, vet faktiskt inte vem som skrivit den men den är precis som du säger, vacker och sann.

    Tack på förhand för hjälpen, jag testade att sätta in den i google translate men det blir ju inte riktigt rätt alla gånger. :) 

  • angelnrone

    Hejsan Kattiz01!

    Nu har jag suttit och pulat lite med denna vackra dikt, men jag vill säga att jag är duktig på engelska men in lärare, men hoppas på att Du blir nöjd.

    Så blev den:


    Embrace myself so becomes I fond and safe!


    Let me feel myself to know myself although when I´ve been bad ( gäller det barn heter det wicked).


    Stand permanently you that is adult, despite my examinations and testings, for although I


    complainting  is you neverheless best.


    Sensible me in document what esteem is for something, please learn me to see all that beautiful


    around the world.


    Speak about that I am suitable precisely exactly as I am and let me often hear that I am yorselves


    very in love!


    Let our home be a place where tolerance an love lives and remember that even when we are grown-


    up it´s allowed to play.

    Många kramisar från mig till dig Lycka till o trevlig helg!/Angelnrone

Svar på tråden Någon som vill översätta?