• Äldre 22 Mar 21:11
    24845 visningar
    20 svar
    20
    24845

    Vilken akupunktör i Stockholm kan ni rekommendera?

    Hej, jag och min man  har gjort ett antal IVF-försök (varav 3 totalt misslyckade och 1 tidigt missfall) och ska snart få tillbaka ännu ett embryo. Denna gång vill vi prova akupunktur och jag vill därför ha era tips på akupunktör i Stockholm.

    Har själv erfarenhet av Dr Ma samt AAA kliniken (dock ej i samband med ivf) men har inte varit helt nöjd med någon av dem.

    Nu väljer jag mellan Dr Nie på Essingen, Akupunkturpraktik  på söder och Marietta Thunström på Akupunktur.se

    Någon med erfarenheter av dessa som ni vill dela med er av? Någon som har andra rekommendationer?

    Börjar bli desperat och vill verkligen tro att det här kan vara lösningen.

    Tack på förhand!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-18 14:23
    Roligt att det fortsätter trilla in svar i tråden. Jag blev gravid utan akupunktur med med ivf till slut men forsätt gärna svara om andra kan ha nytta av svaren. Kan också tillägga att jag satsade på massage ist för akupunktur. Nu sist var jag iväg precis innan insättning av embryot och är nu i v 14.

  • Svar på tråden Vilken akupunktör i Stockholm kan ni rekommendera?
  • Äldre 24 Mar 19:10
    #1

    puff Skrattande

  • Äldre 24 Mar 19:46
    #3
    Zinfandel skrev 2011-03-24 19:41:26 följande:
    Dessa två har jag hört mest gott och lyckade resultat om!

    www.dr-ma-akupunktur.com/kontakt.html
    www.sophielagercrantz.se/infertilitet.html
    Tack! Vilken går du till? För visst går du? Jag har själv gått till Dr Ma (före ivfen) men tyckte inte att jag märkte någon skillnad.
  • Äldre 29 Mar 20:47
    #6
    önskar skrev 2011-03-29 14:29:31 följande:
    Hej Dr Nie absolut!!!!
    Hon är grym hon har hjälp många barnlösa
    Lycka till
    Kul! Tack för tipset!
  • Äldre 25 Apr 21:02
    #9

    Tack för tipsen klarissa och pussesnuttan (och grattis till graviditeten pusse...) ! Jag får se om det blir akupunktur inför denna FET. Verkar som att det blir FET snabbare än väntat så hinner nog inte få in det i schemat.. Om vi inte lyckas med de vi har i frysen blir det CvL i Uppsala så bra med tips både i sthlm och u-a.

  • Äldre 6 Jul 20:16
    #12

    Tack för svaren i tråden! Tråkigt att höra om dina erfarenheter Finalina. Jag har erfarenhet av Dr Nie innan barnlöshetskarusellen började och håller delvis med dig om att det är rörigt. Anledningen till att jag inte gick tillbaka dit direkt utan testade Dr Ma och AAA kliniken var just att jag kände mig rätt stressad av besöken. Hoppas du kommer tillrätta med allt!

    Hursomhelst, det blev ingen akupunktur för oss utan enbart FET men det verkar ha gått bra. Är i v 12 nu.

Svar på tråden Vilken akupunktör i Stockholm kan ni rekommendera?