• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • StilaM

Barn nr 1: 80 timmar varav 28 på förlossningen. Det slutade med akutsnitt.

Aldrig mer!

• SysterBus

Barn 1: 26 år igångsättning, vaginal förlossning. 10 timmar totalt, 8 timmar från första sammandragning.

Barn 2: 30 år. Vaginal förlossning. 4,5 timmar från vattenavgång, 2 timmar från första värk.

• Risgryn

Barn 1: 48 timmar, 14 timmar på förlossningen , vaginal förlossning. 28 år.

• Annika 78

Ettan: 17 timmar (29 år)
    Tvåan: 3 timmar 45 minuter (33 år) Hann precis in på förlossningen och hon kom ut på två krystningar. 

• sasso78

1 an 28 timmar från det att vattnet gick. Jag var då 31 år. vaginal förlossning utan komplikationer.

2 an ca. 1 ½ timme från det vi kom in till förlossningen. Efter vattnet gått fick jag 1 kraftig krystvärk sen var han ute. Jag var då 32 år. Vaginal förlossning utan komplikationer.

• ymmmi

1an 4 timmar, öppnade mig från 4vm till 10 på 30 minuter.

2an akut kejsarsnitt pga föreliggande moderkaka

3an 1 timme och 3 minutera keystvärkar. Han vara på förlossningen 4 min innan hon kom.

• Santosha

barn 1 = 30 år = 5 timmar och 45 min från vattenavgång (värkarna började en timme senare), vaginal förlossning

barn 2 = 33 år = knappt 3 timmar från teckningsblödning (räknar inte sammandragningarna eftersom jag hade regelbundna sådana i 20 veckor innan det verkligen satte igång, men samma dag hade jag det i kanske 10 timmar), vaginal förlossning

• milli79

Barn nr 1: 29 år, 34h vaginalförlossning (17h på förlossningen) med sugklocka
    Barn nr 2: 31 år, Gick med värkar en hel dag hemma. Blev regelbundna värkar runt 17, åkte in runt 00.30 och dottern föddes efter 4h på förlossningen. Vaginal förlossning.

• Miss Idan

Barn 1 , 21 år vaginal förlossning värkar 23.00 fl kl 4.00 född 10.00

Barn 2 ,24 år vaginal förlossning värkar 02.00 fl kl 05.00 född 08.00

• Placebo

Barn 1, 25 år gammal och 45 timmar från värkstart.

Barn 2, 28 år gammal och 91 timmar från värkstart. Ville klubba ner alla som sa att andra barnet som skulle gå så smidigt.

Anledningen har varit väldigt lång latensfas med regelbundna starka värkar. Problemet har varit att jag inte öppnade mig nämnvärt. Sist tog dom hål på hinnorna och då öppnade jag mig 5 cm på drygt 20 minuter efter att ha varit öppen först 2 cm med utplånad tapp i flera dagar och sen 5 cm i ca 8 timmar. Så själva födseln gick fort med få krystvärkar.

Fasar för en tredje förlossning eftersom min kropp inte verkar fatta hur man föder barn.      

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?