Pergotime - börjar i april :)
Hej,
Jag ska oxå påbörja min första Pergokur i april. Inväntar min mens bara, som tyvärr är mycket oregelbunden. Läser här på tråden att en del av er har fått mensen igångsatt med hjälp av Provera. Jag gick på en sådan kur förra sommaren för att "rensa ut slemhinnorna" och har kvar recept för en kur till hos apoteket. Är det här något jag ska ta upp med min gyn om att jag vill ha Provera för att få lite fart på trötta Tant Röd? Eller av vilka andra medicinska skäl/ bakgrund har ni fått Provera? Passar det bara en viss typ av diagnos/ tillstånd?
För övrigt vill jag bara dela med mig av vad Merck sa till mig när jag ringde dit i måndags. Som många av er märkt, så finns de att få tag på igen. Produktionsproblemet som de har haft åtgärdades för flera månader sen. Dock prioriterades leverans till de "stora länderna" framför lilla Sverige. Jag sa: "bäst att skynda mig till apoteket innan de tar slut igen"... och kvinnan på Merck säger "du kan vara lugn, det ska finnas på den svenska marknaden nu. Bristen är över"... och sen önskade hon mig lycka till! Hoppas detta lugnar några av er. Jag har haft tur som fick Pergo utskrivet ngn vecka före leveranserna kom igång, så jag hann inte stressa upp mig så mkt...