Pergotime - börjar i april :)
Någon som vet varför ÄL testerna visar negativt trots äggblåsa på 22mm??
Någon som vet varför ÄL testerna visar negativt trots äggblåsa på 22mm??
Hejsan! En liten fråga kring ÄL som någon i denna tråd förhoppningsvis kan svara på
Jag har hört att man kan ta ett blodprov som visar om ägget verkligen har släppt eller inte efter att man haft LH-stegring. Är detta sant och i så fall vet ni när man skall ta detta blodprov? Alltså hur många dagar efter LH-stegringen?
Har hört dag 21 eller liknande i cykeln men det måste ju vara om man har en ”normal” 28-dagarscykel antar jag?
Hoppas att någon vet för jag har fått pergo utskrivet (enkel dos) men jag vill testa en eller flera cykler till utan pergo men om det visar sig att jag inte har ÄL så tänker jag såklart ta pergo redan nästa cykel. Tacksam för svar och lycka till! 
Hejsan!
Har precis tagit min andra pergotime-tablett i min första kur. Vet inte om det var vädret inatt eller pergon men oj vad jag var varm och svettades! Sen så har jag börjat må illa också, usch!
Jag har inte PCO men hoppas att det är ok att jag hänger med här ändå? Anledningen till att jag äter Pergo är att jag har oregelbunden mens (efter p-pillerstopp, har varierat mellan 35 och 48 dagar) och har bara fått LH-stegring sent (som tidigast på dag 23) så min gyn tyckte att vi skulle testa pergo för att kicka igång ÄL mer normalt kring dag 14. Jag har dessutom haft lite spottings innan varje mens (i ett dygn ungefär) vilket jag tror "tyder" på att ÄL inte har skett eller att den i alla fall inte varit särskilt stark. Egentligen kunde jag tänka mig att vänta en cykel till med att prova pergo men då skulle mensen kommit precis innan/under en semesterresa plus att jag inte ville börja äta pergo utomlands och då skulle vi behövt vänta två cykler till. Ja och har man cykler som är uppemot 40 dagar så blir ju två cykler en hel evighet typ
Vet dock att jag är relativt "lycklig" lottad då de senaste cyklerna har hållit sig under 40 dagar, finns ju många som har mycket längre cykler än så.
Hur har det gått för de som började med pergo i april? Någon som har statistik på hur "effektiv" pergo är?
Här kom mensen nu på morgonen med så det blir för mig till att ringa och be om nytt recept med. Tråkigt men nu vet jag i alla fall hur min kropp fungerar. Blir förhoppningsvis lite lättare med väntan nästa kur. Jag vet att jag får sen äl, (denna gång på dag 26 eller dag 27) och att min cykel är på 41 dagar. Bara till att ta nya tag ![]()