• lojzans

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er! Jag har en son på 8 månader som kom till efter första försöket med Pergotime! Nu har jag precis börjat med en behandling igen för att få till ett syskon! Önskar er alla lycka till!

• lojzans

Hej på er! Ja det här med dagar hit och dit är snurrigt och det verkar vara så olika för alla. Jag gjorde vul på dag 12 - ingen tillväxt. Nytt vul idag på cd 19 och har ett ägg på 13 mm så hoppas nu! När jag blev gravid med sonen hade jag ägglossning på dag 25. Inget sexförbud längre nu då:)

• lojzans

Har varit öm i magen ett par dagar. Är på dag 18 och fick positivt ÄL test, känns ju fantastiskt bara det! Blir en mysig midsommar:)

• lojzans

Hur är det med VUL för er del?
    Mina två tidigare Pergokurer har jag kollat tillväxt med VUL, nu tyckte dr att det inte skulle behövas iom att jag bara fått tillväxt på ett ägg båda gångerna. Jag tycker det känns rimligt och skönt att slippa åka in så ofta men det gnager iaf lite om att tänk om det blir flera... sexlingar vore ju en hit... Men plussar jag så ska jag ha tidigt VUL för att kolla!

• lojzans
    JhjärtaK skrev 2011-06-22 21:25:03 följande:
    Vad tog de för prover för att se om du haft ÄL? Jag försökte få tid för ett blodprov sju dagar efter stegring på mina ÄL-test men min gyn sa att det inte gick att säga riktigt om man haft ÄL, eller om ägget varit av bra kvalitet men detta verkar ju inte vara riktigt sant eftersom så många här har tagit prov för att se om ÄL har skett.
    Jag har inte heller hört något om att ta nåt sånt prov, det har aldrig nämnts överhuvudtaget av min fert dr. Låter märkligt att kunna konstatera ÄL genom blodprov, är det inte bara LH eller nåt man mäter då? (för i blodet kan man ju bara mäta nivåer av ämnen..) hmm
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)