Mumman skrev 2011-05-18 08:24:39 följande:
V:et står för vaginalt. Dvs Vaginalt ultraljud :)
Du behöver inte känna dig stressad över att ingen sticka har gett positivt än. Jag var på VUL på dag 15 och inte förrän på dag 18 fick jag positivt på äl stickorna.
Fick också tjata mig till ett VUL då hon inte tänkt göra det annars. Man vill ju gärna veta hur allt ser ut och om det fungerat eller inte.
Om enkelkuren inte har fungerat kommer du troligtvis få äta tabletter för att få mens igen, dom kan man börja med när som helst det behöver inte vara en speciell dag i cykeln (speciellt inte om man har oregelbundna cykler). Och så kanske du får ta högre dos nästa gång med pergotime.
Lycka till och berätta hur det gick sen!! :)
Tack Mumman, har länge undrat vad V:et står för... :)
Var hos min gyn vid lunchtid och fick en VUL-undersökning. Är inne på cd 15 och fortfarande ingen glad gubbe på ÄL-testet. Han kunde se två ägg (18 & 22 mm) och trodde nog att jag skulle få ägglossning inom 2-3 dagar! Min slemhinna är 3-skiktat vilket innebär att det förbereder sig för att ta emot ett ägg. Blev så glad så jag nästan började gråta framför gyn. Jag ursäktade mig för min instabilitet och tackade honom. Tur att han var så förstående och förklarade för mig att min reaktion är väldigt normal för en kvinna som har bebislängtan.
Nu kan jag i alla fall sluta oroa mig för att Pergo inte funkar på mig. Nu är det väl upp till min kropp igen att släppa iväg äggen... och så vidare... Hittar säkert på något annat att oroa mig för. Känner inte igen mig själv. Brukar vara ganska lugn och cool i de flesta situationer. Nu är jag hur moody och irrationell som helst! Tur att FL finns så jag får ventilera lite. Tack alla tjejer för att ni orkar läsa och bry er om mina nojjor ;)
Nu ska här nuppas varannan dag och drömmen om trillingar får jag lägga lite åt sidan... får satsa på tvillingar den här cykeln:)
KRAMAR!!!