Inlägg från: FruZäll |Visa alla inlägg
  • FruZäll

Pergotime - börjar i april :)

MadeleineK1501 skrev 2011-06-14 16:48:12 följande:
    Ja det är väl så, har dom kolla din kille?
    Dom kollar om du haft ägglossning skulle jag tro. Det fick jag göra. Dom ser de via blodprov.
    japp dom har gjort alla tester som går,jag har även gjort titthål, det var då dom såg att ena äggledare var fel på,
    Min man hade Mycket bra spermier mycker mer än vad som var godkänt, kommer inte ihåg hur många miljoner de var nu men=) 
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-14 17:28:46 följande:
    Oj titthål?! :/ hmm?!
    Har bara gjort vaginalt ultraljud och massa blodprov och tagit tester i underlivet.
    ja fast de gör helst inte titthål, eller det är inte så vanligt då, men jag blödde så mycket och många ggr i månaden + att jag hade så ont jämt, så när dom gjorde ultraljud såg dom att de var något fel på ena äggledaren, 
    sedan när dom gjorde operationen så passa dom på att spruta i något (minns ej vad) i den andre äggledaren för att se att den fungerade bra, och de gjorde den=)

• FruZäll

När kan man testa sig, alltså när är de inte för tidigt, är på dag dag 23 och ska få mens om om 3dagar, bäste vore ju såklart att vänta.. men gillar inte att vänta;)

• FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-19 13:00:26 följande:

Hej igen!

Jag har lite frågor till er, jag fick ju min mens nu den 13 juni och på 4 dagen fick jag som ägglossningssmärtor det sticker lixom till äggstockorna, och dert har fortastt av och till, dag 5 börja jag med pergotimen igen. Tagot ägglossningstest och dom är inte helt negativa utan svaga sträck både igår och idag. Funderar på det kanske är glandin25 jag äter som gör att de blir så här? Har även ont längst ner av ryggen nästan svanken mer. Ska inte ha ägglossning förens nästa måndag tisdag egentligen? Någon som vart med om det samma?

jag har haft så hela månaden, så kan ej svara på vad de kan vara tyvärr.. är på dag 25 och ska få mensen imorgon, ätit min första pergotur denna månad med
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-19 15:57:00 följande:
    Okej men ändå skönt att någon känt samma. Detta är ju min tredje kur och de har aldrig vart så här förut, så får lite panik. hehe, ngt nytt vid varje ur tycker jag. så svårt och veta. :/ Hoppas mensen håller sig borta då, och att du väntar en liten knodd! :D
    ja de vore underbart, mensen ska komma idag, men ej kommit ännu, har lixom haft mensvärk hela månaden så svårt att veta om den e påväg lr inte, har däremot blivit Jätte hård i magen-.. någon annan?
    Är Aldrig det annars.. kanske grav symtom;) 
  • FruZäll

Ingen mens ännu, bara gått över 1 dag, men min mens är jämt punktlig. nu springer man på toa hela tiden för att kolla....

Håll nu tummarna;) 

• FruZäll
    JhjärtaK skrev 2011-06-21 11:28:41 följande:
    Åh tack för hoppet! Det behövdes kände jag En vän fick precis barn och när man såg bilden på den lilla underbara flickan blev man ju inte så lite avis kan jag säga

Tänk vad underbart det hade varit om det tog sig den här gången och man kunde se två fina streck på gravtestet, åh vad jag längtar tills dess!

Håller tummarna FruZäll för att du har ett litet växande liv där inne! När skall du testa?
    vet inte. vågar ju inte, funderar på att gå och köpa ett test , men oftast när jag gjort de innan så kommer mensen när ja kommit hem med testet..=(
    så väntar nog till helgen iallafall=) 
  • FruZäll

Jaha.. då ringde dom från IVF idag.. Provsvaren visade på ingen ÄL=(
    Så min läkare ska kolla på de och så trodde barnmorskan att de skulle höja dosen till denna månaden, så nu vill jag bara att mensen ska komma igång 

• FruZäll

Nu är mensen 4 dagar försenad.. suck.. 

• FruZäll
    JhjärtaK skrev 2011-06-24 09:53:10 följande:
    Jobbigt! När fick du stegring på ÄL-testen (om du gjorde några dvs)? Hur lång lutealfas brukar du ha?
    ja jag gjorde ju inte, annars har jag använt  Äl monitorn varje månad men inte denna??!! Klantigt..

Ingen mens ännu, inte ens några känningar på den, måndag är det 1vecka sen.

Har alltid 26dagar lång cykel, men nu ??!! super knepigt,
    min läkare ska ringa i veckan ska då fråga om ja kan komma in på vul om ej mensen kommit då. 
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)