Pergotime - börjar i april :)
Min man hade Mycket bra spermier mycker mer än vad som var godkänt, kommer inte ihåg hur många miljoner de var nu men=)
Har bara gjort vaginalt ultraljud och massa blodprov och tagit tester i underlivet.
khjärtaj: okej! hoppas vi lyckas snart. hur länge har ni försökt?! när ska din kille bli undersökt?! hur många kurer pergotime har du ätit. detta blir min 3dje kur!
Khjärtaj: okej! jag åt p piller från jag va 14 till ca 22 så när jag sluta ville ej mensen eller ägglossning komma igång igen efter ett års väntan . så då fick jag pergotime och det har funka jätte bra. får ägglossning ca 10-11 dagar efter sista tablett. så får kort cyrkel. prata med min bm igår för va tvungen och ha nytt recept så hon skicka remiss så nu ska han med kollas känns som de är lika bra :) vi har försökt sen jag sluta med ppiller men eftersom de ej funka så blir detta vårt tredje riktiga försök. äter även glandin25 denna månaden för att se om de hjäälper.
fruzäll: du kan testa nu men kan va för tifigt så olika från person till person verkar det som. en del plusar jätte sen så de behöver inte va kört för du inte får plus.
Hej igen!
Jag har lite frågor till er, jag fick ju min mens nu den 13 juni och på 4 dagen fick jag som ägglossningssmärtor det sticker lixom till äggstockorna, och dert har fortastt av och till, dag 5 börja jag med pergotimen igen. Tagot ägglossningstest och dom är inte helt negativa utan svaga sträck både igår och idag. Funderar på det kanske är glandin25 jag äter som gör att de blir så här? Har även ont längst ner av ryggen nästan svanken mer. Ska inte ha ägglossning förens nästa måndag tisdag egentligen? Någon som vart med om det samma?
Hej.
Hur gör ni med alkohol när ni äter pergo? Jag tog min sista tablett idag och funderar på att dricka på midsommar har inte ägglossning förens slutet av veckan efter midsommar? Kan alkoholen förstöra pergons funktion lixom?
babystat: nä jag har bara drickit en gång sen okt 2010 så är lite tveksam men efter som de är ca en vecka kvar till ägglossning så borde ju kroppen stabilisera sig ftån alkoholen? :)hmm får helt enkel se hur jag gör kanske?! men finns ju dom som dricker daglugen och lyckas. Hmmm?! svååårt!
åhh tror fan jag fått ägglossning 3 dagar för tidigt :/ uj blir så less..
den brukar komma 10-11 dagar efter jag sluta med pergo det är på torsdag och träffar inte killen förens torsdag :(
babystar: jag börjar på dag 5! :)
khjärtaj: grattis :)