Pergotime - börjar i april :)
mörlin skrev 2011-06-20 14:21:42 följande:
ja, ajg ska på vul på torsdag så hoppas vi kan baka bebis i midsommar jag har pco och nästan ingen äl självmant alls.. kanske 2-4 ggr per år och det är dom gångerna jag oxå haft mens självmant.. provade med äl-stickor nästan varje dag i 2 månaderinnan jag sökte hjälp och fick konstaterad pco. Så jag har även fått äta primolut-nor för att få mes.. tyvärr syntes det igen aktivitet på äggstockarna med enkelkur, bara att slemhinan var något tjockare så hoppas verklige att dom ser nåt på torsdag!!
Hoppas verkligen du får ÄL innan dag 20. HAr du oxå pco eller varför äter du pergo? Vilken kur är du på?? Hållerå tummarna!!=)
Jag har inget som tyder på PCO (varken VUL eller blodprover) men däremot verkar min kropp vara lite seg på att komma igång efter p-piller så min gyn tyckte att jag skulle testa med pergo för att se om min ÄL kommer tidigare (har de senaste två cykerna kommit på dag 23 respektive dag 27). Detta var min första pergo-kur och det passade bra att börja nu för annars, med 35-39 dagars cykel, hade min mens kommit precis mitt i en semesterresa nästa gång och att börja äta pergo utomlands (även om jag inte gjort något VUL efter pergokuren) hade inte kännts bra. Så även om det inte tar sig denna gången med pergo så kommer förhoppningsvis min mens tidigare och inte mitt i utlandsresan