Inlägg från: MadeleineK1501 |Visa alla inlägg
  • MadeleineK1501

Pergotime - börjar i april :)

FruZäll skrev 2011-06-14 16:57:15 följande:
    japp dom har gjort alla tester som går,jag har även gjort titthål, det var då dom såg att ena äggledare var fel på,
    Min man hade Mycket bra spermier mycker mer än vad som var godkänt, kommer inte ihåg hur många miljoner de var nu men=) 
    Oj titthål?! :/ hmm?!
    Har bara gjort vaginalt ultraljud och massa blodprov och tagit tester i underlivet.
  • MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-06-14 18:28:08 följande:
    ja fast de gör helst inte titthål, eller det är inte så vanligt då, men jag blödde så mycket och många ggr i månaden + att jag hade så ont jämt, så när dom gjorde ultraljud såg dom att de var något fel på ena äggledaren, 
    sedan när dom gjorde operationen så passa dom på att spruta i något (minns ej vad) i den andre äggledaren för att se att den fungerade bra, och de gjorde den=)

Okej, då förstår jag :D Vilken tur att det gick att lösa då. :D
  • MadeleineK1501

khjärtaj: okej! hoppas vi lyckas snart. hur länge har ni försökt?! när ska din kille bli undersökt?! hur många kurer pergotime har du ätit. detta blir min 3dje kur!

• MadeleineK1501

Khjärtaj: okej! jag åt p piller från jag va 14 till ca 22 så när jag sluta ville ej mensen eller ägglossning komma igång igen efter ett års väntan . så då fick jag pergotime och det har funka jätte bra. får ägglossning ca 10-11 dagar efter sista tablett. så får kort cyrkel. prata med min bm igår för va tvungen och ha nytt recept så hon skicka remiss så nu ska han med kollas känns som de är lika bra :) vi har försökt sen jag sluta med ppiller men eftersom de ej funka så blir detta vårt tredje riktiga försök. äter även glandin25 denna månaden för att se om de hjäälper.

• MadeleineK1501
    JhjärtaK skrev 2011-06-16 14:01:44 följande:
    Oj, skall man få så "sent" i cykeln?? Jag trodde att ÄL skulle komma runt dag 14, i alla fall enligt min gynekolog. Men han kanske räknade med att de hade lite snabbare effekt på mig eftersom jag faktiskt har haft ÄL och menscykler någorlunda "normal" (kortaste 35 dagar, senaste 39). Jag har ju tidigare haft ÄL av mig själv på dag 23 som tidigast så då blir det ju ingen stor skillnad om jag skulle få ÄL på dag 19 eller 20.

Själv åt jag p-piller i fem år och första mensen kom efter 48 dagar, sen 42, sen 35 och sen 39. Det var sista "uppgången" på fyra dagar som fick mig att testa.

Så nästa pergokur blir er tredje då om jag förstod det rätt?
    Det blir ju dag 15-16 för mig, jag har väldigt kort cykel 28 dagar hade ja denna månaden.
    Vilken dag tar du pergo på? Jag tar min första på dag 5. Okej fickbara någon lite blödning ibland men aldrig någon rikitg mens. Men nu får jag mens och ägglossning varje månad enligt proverna iaf.

Ja det blir min 3 kur som jag börjar i morgon.
  • MadeleineK1501

fruzäll: du kan testa nu men kan va för tifigt så olika från person till person verkar det som. en del plusar jätte sen så de behöver inte va kört för du inte får plus.

• MadeleineK1501

Hej igen!

Jag har lite frågor till er, jag fick ju min mens nu den 13 juni och på 4 dagen fick jag som ägglossningssmärtor det sticker lixom till äggstockorna, och dert har fortastt av och till, dag 5 börja jag med pergotimen igen. Tagot ägglossningstest och dom är inte helt negativa utan svaga sträck både igår och idag. Funderar på det kanske är glandin25 jag äter som gör att de blir så här? Har även ont längst ner av ryggen nästan svanken mer. Ska inte ha ägglossning förens nästa måndag tisdag egentligen? Någon som vart med om det samma?

• MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-06-19 14:50:14 följande:
    jag har haft så hela månaden, så kan ej svara på vad de kan vara tyvärr.. är på dag 25 och ska få mensen imorgon, ätit min första pergotur denna månad med
    Okej men ändå skönt att någon känt samma. Detta är ju min tredje kur och de har aldrig vart så här förut, så får lite panik. hehe, ngt nytt vid varje ur tycker jag. så svårt och veta. :/ Hoppas mensen håller sig borta då, och att du väntar en liten knodd! :D
  • MadeleineK1501

Hej.
    Hur gör ni med alkohol när ni äter pergo? Jag tog min sista tablett idag och funderar på att dricka på midsommar har inte ägglossning förens slutet av veckan efter midsommar? Kan alkoholen förstöra pergons funktion lixom?

• MadeleineK1501

babystat: nä jag har bara drickit en gång sen okt 2010 så är lite tveksam men efter som de är ca en vecka kvar till ägglossning så borde ju kroppen stabilisera sig ftån alkoholen? :)hmm får helt enkel se hur jag gör kanske?! men finns ju dom som dricker daglugen och lyckas. Hmmm?! svååårt!

• MadeleineK1501
    JhjärtaK skrev 2011-06-22 16:14:03 följande:
    Jag frågade specifikt om alkohol kunde "hämma" effekten av pergo någonting men fick svaret att så inte var fallet så du kan nog ta några glas vin om du vill. Jag kommer definitivt inte att råsupa men å andra sidan känner jag att jag "måste" dricka åtminstone ett glas vin annars kommer vännerna att börja tro att jag är gravid på en gång vilket inte är kul när man inte är det
    Okej, va bra då. Nä jag vill inte heller någon ska veta och skyllt på så mycke olika nu så nu vet aj ej va jag ska skylla på mer ;D
  • MadeleineK1501

åhh tror fan jag fått ägglossning 3 dagar för tidigt :/ uj blir så less..

• MadeleineK1501

den brukar komma 10-11 dagar efter jag sluta med pergo det är på torsdag och träffar inte killen förens torsdag :(

• MadeleineK1501

babystar: jag börjar på dag 5! :)

• MadeleineK1501
    ettplustack skrev 2011-06-29 17:55:50 följande:
    Menar att jag alltid börjat på dag 5 blev lite fel där ;)
    Okej! :D vilken dag ca får du ägglossbing?!
  • MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-07-04 19:14:30 följande:
    Jahopp då är man på sin andra kur med pergtime, 2tabletter/dag,

Någon som har en Clearblue monitor?
    NOPP MEN HAR TESTSTICKOR TILL EN! ;)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)