Inlägg från: ettplustack |Visa alla inlägg
  • ettplustack

Pergotime - börjar i april :)

Chicky01 skrev 2011-05-08 22:07:28 följande:
    Vad kul att höra att Pergo funkar så bra för er! :) Tog mitt första piller idag... Och hoppas att mina äggstockar är lika smarta som era och sköter sitt jobb :) Babystar, många kvinnosjukdomar kan vara ärftliga, tyvärr... Min mamma och ena syrra har fått alla sina barn på första försöket. Min andra syster däremot fick tidigt diagnosen Endometrios och fick höra att det är ärftligt. Som tur är verkar jag inte lida av just det i alla fall. Jag har bara "trötta äggstockar" som min gyn uttrycker det... Hoppas innerligt att jag brås på min mor och ena syrra... Vet du vad din mamma fick för piller och varför? Kan vara intressant att veta...
    Nej hon har fått för sig att det var pergotime men jag vet inte riktigt. Hon verkar inte helt säker för det var många år sedan :) Men när hon väl började behandling kom jag till på första försöket . . . Men vi får se hur det går.
    Jag och sambon fortästter att äta gi inspirerat och förhoppningsvis fortsätter jag att gå ner i vikt Så att hela kroppen börjar må bättre ;)
  • ettplustack
    JhjärtaK skrev 2011-05-09 09:54:29 följande:
    Hejsan! En liten fråga kring ÄL som någon i denna tråd förhoppningsvis kan svara på Jag har hört att man kan ta ett blodprov som visar om ägget verkligen har släppt eller inte efter att man haft LH-stegring. Är detta sant och i så fall vet ni när man skall ta detta blodprov? Alltså hur många dagar efter LH-stegringen?

Har hört dag 21 eller liknande i cykeln men det måste ju vara om man har en ”normal” 28-dagarscykel antar jag?
    Hoppas att någon vet för jag har fått pergo utskrivet (enkel dos) men jag vill testa en eller flera cykler till utan pergo men om det visar sig att jag inte har ÄL så tänker jag såklart ta pergo redan nästa cykel. Tacksam för svar och lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Jag ska lämna blodprov dag 21 för att se om jag haft ägglossning så för mig ska jag lämna den 16 maj :)
  • ettplustack

Spännande berätterlser :)
    Jag har haft ägglossning och nu har äl testen gått ner till normal nivå igen.
    När kan man börja få symptom ? Jag har haft små huggkänslor i magen men inget som stör direkt men man lyssnar ju till varje "symptom" :)

Jag hoppas så för oss alla ;)

• ettplustack

Mitt humör pendlar och jag är väldigt blödig och känslig, i dag har jag ont i ryggen men det kan ju vara pms som spökar :(

Vågen visade - 0.9 i dag ;)

• ettplustack

Jag vet inte om jag inbillar mig men jag upplever att jag mår pytte pytte illa lite då och då. . . Det kommer och går och är så lite att jag inte märker det om jag inte tänker på det så ja jag vet inte om jag inbillar mig . . . Jag har även börjat bli öm på min högra bröstvårta men det har jag varit flera månader innan mens så vi får se om mensen komemr nästa helg . . .

I morgon ska jag lämna blodprov för att se om jag haft äl, fast det har jag ju haft :)

• ettplustack

Jag har fortfarande jätteont i min rygg och börjar få ont i mina bröst mer och mer så det är ett + eller en mens på väg. . . Bara att vänta och se :)

• ettplustack

Nu har jag fått ryggskott :(
    på söndag är det 14 dagar sedan jag hade ägglossning så frågan är ju om mensen alltid kommer 14 dagar efter äl eller om det kan vara flera dagar imellan ?

• ettplustack
    mörlin skrev 2011-05-17 10:58:46 följande:
    brukar du ha 14 dagar mellan äl och mens? vad jag har lärt mig så är alltid perioden mellan äl och mens densamma medans tiden mellan mens och äl kan variera.. hoppas!!=)
    Aha :)

Ja då hoppas jag på mens eller bebis på söndag :)
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-17 11:19:20 följande:
    Jag tror det kan variera lite hur många dagar det är emellan, men det brukar vara ca 14 dagar mellan äl och mens. Däremot kan tiden mellan mens och äl variera desto mer :)
    Okej :)

Jag upplevde att kroppen svarade så bra på pergotime och förut har jag haft ont i magen 10 dagar innan mens men det har jag inte haft denna månad kanske för att jag haft äl kroppen har antagligen inte mått bra av att inte fungera som den ska så nu får jag allt vänta på mens eller bebis
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)