Inlägg från: ettplustack |Visa alla inlägg
  • ettplustack

Pergotime - börjar i april :)

TigerRambo skrev 2011-05-18 15:09:03 följande:
    Hej tjejer!
    Tittar in hos er litegrann. Har första mensdag idag efter en omgång primolut-Nor (samma som provera). Ska börja med pergotime på söndag för första gången. Nervigt!!
    Om det är någon som har konstaterad pco här, fungerar äl-stickor på er när ni ätit pergotime? Får ni utslag om ni har äl?
    Kramkram!
    För min fungerar det men jag har inte via prover fått konstaterat pco utan bara via en gyn undersökning än så länge
  • ettplustack

På söndag är det 14 dagar sedan jag haft ägglossning så då får vi se om mensen kommer.
    Jag är öm i brösten men annars inget så det kan ju bara vara att mensen är på gång :(

• ettplustack
    Chicky01 skrev 2011-05-20 16:11:33 följande:
    Hoppas din mens inte dyker upp! :) Annars får vi glädjas oss åt att din kropp reagerade så bra på Pergo. Håll oss uppdaterade om vad som händer eller inte händer på söndag!
    Det ska jag absolut göra :)
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-20 17:28:12 följande:
    Äh, långt ifrån alla känner graviditetssymtom så pass tidigt!! Så deppa inte ihop i förväg nu :)
    Jag har också BIM på söndag eller så och känner inte av något alls heller. Men inte förrän jag ser ett negativt test eller mens tänker jag deppa haha :)
    Hi hi du ger mig lite hopp :)
    Det blir en spännande väntan och snart är det söndag :)

>Jag har fuskat lite med äl tester som visar helt neg
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-21 07:37:51 följande:
    Jag har också fuskat med äl tester och dom började visa starkt i förgår och igår, så gjorde ett gravtest och det visade POSITIVT!!! SÅ GLAD!!! :)
    Grattis!!! :)
    Jag gjorde gravtest i dag för jag tycker brösten känns annorlunda, liksom lite fastare eller hårdare men det visade neg.
    Så jag får se om det blir något + eller om mensen kommer i alla fall i morgon eller på måndag :(
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-21 22:22:04 följande:
    testa igen om någon dag.
    annars får du ta nya tag nästa omgång istället :)
    Jagska testa på måndag eller tisdag morgon om inte mensen kommit då.
    Sambon tycker också att brösten känns annorlunda och så här har jag inte upplevt de förut men ja det kanske bara är pergotime som verkligen fått igång min kropp :)
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-22 08:09:14 följande:
    Brösten kan ju annars vara ett symptom. Håller tummarna om ett positivt test för dig. Annars ska du se att det går bättre nästa gång :)
    Tyvärr så har jag fått brunaktiga flytningar i dag så det är mensen som är på intågande. Men nu hade jag en regelbunden cykel på 28 dagar och det är ju inte fy skam :) Så från och med fredag börjar jag med en ny pergo kur och då ska vi endast ha sex varannan dag i stället för varje och så får vi hoppas på bättre resultat då :)

Vet ni om man kan äta typ nattljusolja samtidigt som pergotime ?
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-22 20:15:43 följande:
    Ja, men då är det ju ett tecken på att du hade äl och att ett ägg faktiskt släppte. Annars hade ju inte mensen kommit heller.
    Ska du ta enkelkur nästa gång också? Jag tror absolut inte att man ska ha sex för ofta, samtidigt som man bör ha det ofta runt äl tider för att inte missa något.
    har din kille kollat sperma prov osv?
    Mensen har inte kommit igång ordentligt men det gör den nog i morgon så var det förra mensen.
    Ja det är ju skönt att det verkar fungera så det blir enkelkur nästa gång också.
    Denna dag har varit tung, man vill ju så mycket, många tårar :(
    Min kille ska skickas iväg när jag ätit pergotime 4 kurer om jag inte bluvit gravid då.

Är det någon som vet om man måste ha ett bmi på under 30 i skåne för att få hjälp med utredning ?
    För mig är det 19 kg jag måste ner i så fall :(
  • ettplustack

Jag vet inte varför sambon inte fick lämna prover. Jag sökte egentligen för menssmärtor när jag gick till gyn som då konstaterade pco och att jag kunde få börja med pergotime. Nu har jag haft äl med pergotime och menssmärtorna som annars har börjat ca 10 dagar innan mens kom bara samma dag denna gång så för mig har det hjälpt. Gyn sa även att om det inte händer något på dessa 4 kurer så får han skicka oss vidare till utredning. För att utreda sambon.
    Jag kan ju inte hjälpa att min gyn valde att göra så, jag upplever att jag fick en ärlig chans och är tacksam för den. Skulle det sen inte gå så blir vi ju ivägskickade.

• ettplustack
    Mumman skrev 2011-05-24 21:28:47 följande:
    okej. ja alla gyn gör säkert på olika sätt. jag tycker dock det var skönt att veta att det inte är något fel på sambon också, så man vet att när man väl får äl finns det bra spermier som kan befrukta :)

Håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra nästa gång för dig!! :) Du börjar på nästa kur snart va?
    Ja jag börjar på fredag :)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)