Inlägg från: ettplustack |Visa alla inlägg
  • ettplustack

Pergotime - börjar i april :)

Tredje dagen med pergotime i dag och jag har fått ett väldigt hemskt humör och framkallat bråk med resultat = värsta gråtstunden från min sida. Som tur är orkar min sambo med mig, för i dag har jag inte varit lätt ;) Det var samma visa förra pergotimekuren, tur att han har förståelse och kunde koppla ihop det med förra månaden och pergotime ;)

• ettplustack
    lovvan skrev 2011-05-30 19:20:45 följande:
    Jag tror inte det är sant. Kände ju mig "konstig" i kroppen idag så tog ett ältest fast jag gett upp dessa för ca en vecka sedan. Tog testet och en glad gubbe log mot mig. Jag har ägglossning! Tänk att man kan bli så glad för en sån sak. Min gyn sa att jag nog skulle få det på dag 16, idag är det dag 26!

Så sluta inte testa ni som känner för att ge upp

Tänk vad man känner sin kropp bäst själv. Jag kände inget under den tid som jag förväntades ägglossa och idag har jag känt mig uppsvälld, godissugen och öm i bröstvårtorna. Man behöver ju inga test, kroppen känner av sånt själv..
    Va roligt att du har äl :)
    Jag får vänta med spänning om äl kommer på månadag ;)
  • ettplustack
    mörlin skrev 2011-06-01 10:09:05 följande:
    suck.. enkelkur funkade inte på mig så nu blir de ny kur med primolut- nor sen dubbelkur med pergo.. så hoppas på äl lagm till midsommar istället...
    Usch så trist :( Det är så tråkigt att behöva vänta men vi får hoppas att du får fin äl med dubbelkur :)

På söndag eller måndag borde jag ha äl så jag väntar med spänning.
    Förra äl fick jag flytningar någon dag innan så jag ska ha svarta troser till helgen för att lättare kunna uppfatta äl :)
  • ettplustack
    Chicky01 skrev 2011-06-01 16:35:31 följande:
    Vad tråkigt, Mörlin! Skönt ändå att veta så du inte hoppas på ÄL i onödan. Hoppas dubbel kur gör susen! Babystar, mår du bättre nu efter avslutad kur? På tal om flytningar ;) så har jag haft sega bruna flytningar i två dagar... Mens på gång? Vet ju inte ens om jag har haft ÄL... Cd 30 idag... Åh, denna väntan och ovisshet! Tur att det är långhelg och fint väder i alla fall :) Ska nog gå och ge min söt-sambo en stor puss!
    Ja jag mår faktiskt mycket bättre.
    Verkar vara precis i början av kuren mina hormoner spelar mig spratt.
    Nu hoppas jag bara att jag får en bra äl på söndag eller måndag och att den inte är försenad :)
    Konstigt med flytningar, jag brukar ha flytningar på söndagen och sen få mens dagen efter på måndagen dag 28, så kanske mens eller nidblödning som alla skriver om ?
  • ettplustack
    Alvina01 skrev 2011-06-04 19:02:51 följande:

Hej!

Jag har nu i slutet av maj tagit pergo för första gången. Är idag på dag 14 efter min mens, är osäker¨på när jag ska börja kolla om jag har ÄL, är det någon som vet? Brukar ha en regelbunden mens med 37 dagar i mellan. Ska ta prover dag 21 men undrar om jag ska kolla själv innan?

MVH Louise

14 dagar innan mens brukar man ha äl :)
  • ettplustack

Jag hade trådiga genomskinliga flytningar igår och har lite ont i magen så äl är nog på g.
    Jag ska testa i morgon för det vår då jag hade äl förra månaden ;)
    När har ni äl eller bim ?

• ettplustack
    FruZäll skrev 2011-06-07 14:23:58 följande:
    hej!

Jag har avslutat min pergotime i fredags, så nu hoppas vi att jag har fått ÄL denna månaden, skulle vara idag=)
    Har inte haft det annars.

Hur har det gått för er? 
    Jag har bim den 20 och hoppas på ett +, jag hade äl i måndags den 6 juni ;)
  • ettplustack
    FruZäll skrev 2011-06-07 15:57:21 följande:
    Håller tummarna för dig=)

jag har bim 26juni så ett tag kvar... lång väntan...

Ja det är väntan efter äl som är jobbigast! :(
    Men det är bara att vänta och se. Hur har ni sexat ?
  • ettplustack

Jag har bim den 20 men har inga känningar på att vara gravid, känns som att man borde känna något nu om man var gravid ? så jag siktar in mig på mens nu och hoppas på nästa månad med pergo i stället :)

• ettplustack

Mina bröst gör väldigt ont men det är nog mensen som är på g (måndag) testade med äl test för skojs skull och net var väldigt neg om man hade varit gravid hade man väl kunnat se det på äl testet vid detta laget eller `?

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)