Inlägg från: ettplustack |Visa alla inlägg
  • ettplustack

Pergotime - börjar i april :)

Mumman skrev 2011-06-15 21:14:06 följande:

Ta ett grav test istället :)

Jo men jag väntar till på måndag med det. Har absolut inga andra symptom och vill inte bli för besviken om mensen kommer :=)
  • ettplustack
    JhjärtaK skrev 2011-06-16 14:01:44 följande:
    Oj, skall man få så "sent" i cykeln?? Jag trodde att ÄL skulle komma runt dag 14, i alla fall enligt min gynekolog. Men han kanske räknade med att de hade lite snabbare effekt på mig eftersom jag faktiskt har haft ÄL och menscykler någorlunda "normal" (kortaste 35 dagar, senaste 39). Jag har ju tidigare haft ÄL av mig själv på dag 23 som tidigast så då blir det ju ingen stor skillnad om jag skulle få ÄL på dag 19 eller 20.

Själv åt jag p-piller i fem år och första mensen kom efter 48 dagar, sen 42, sen 35 och sen 39. Det var sista "uppgången" på fyra dagar som fick mig att testa.

Så nästa pergokur blir er tredje då om jag förstod det rätt?
    Med pergotime har jag haft äl dag 14 och mens dag 28 men det är så väldigt olika :)
  • ettplustack

Jag började få ont på höger sida av magen i går så det är nog mensen som är på gång. I morgon kommer nog rosa flytningar och på måndag sätter mensen igång :) Bara att hämta ut en ny kur pergotime och så kör vi igen :)

• ettplustack

Jag tog ett grav test i går som var negativt. på söndagen (som igår) brukar jag alltid få rosa flytningar som visar att mensen är på väg men det fick jag inte igår så vi får se om mensen kommer i dag.

Jag har varit väldigt gråtig de senaste dagarna men annars inget speciellt.

Jag hade äl för 14 dagar sedan och vet detta med säkerhet och mensen ska väl komma 14 dagar efter äl eller ?

• ettplustack

Mensen kom i dag så jag börjar en ny kur på fredag om apoteket har tabletterna så här innan midsommarafton :)

• ettplustack
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-21 19:52:06 följande:
    Hej.
    Hur gör ni med alkohol när ni äter pergo? Jag tog min sista tablett idag och funderar på att dricka på midsommar har inte ägglossning förens slutet av veckan efter midsommar? Kan alkoholen förstöra pergons funktion lixom?
    Det står ju ingenting om det och på apoteket sa hon till mig att det inte var farligt men jag har kört helt eller ja nästan helt alkoholfritt sedan jag började med pergotime. Vill absolut inte försämra mina chanser men det är nog ingen fara :)
  • ettplustack

Har tagit första tabletten pergotime kur tre nu . Kan äl tester visa äl fast än att äggen är för små ?

• ettplustack
    Mumman skrev 2011-06-25 07:49:41 följande:

äl testerna kan visa positivt fast det inte blir någon ägglossning. Alla symptom, hormoner osv kan vara där men ändå släpper inget ägg. Tyvärr visar testerna ändå positivt, så man kan inte riktigt veta om ett ägg faktiskt släpper -endast genom att 2 veckor senare endra bli gravid eller få mens. Frustrerande!

Dessutom om man har PCO som mig kan dom missvisa om man tar äl tester. Jag har massor med ggr fått positiva tester, men ingen ägglossning. Dessutom till och med varit till gyn som sagt att äl är på gång, testerna visat positivt, haft alla symptom men ingen ägglossning i alla fall.

Men jag var och lämade prover som visade att jag hade haft en fin äl, kan blodproven visa att jag haft fin äl fast äggen inte släpper ?
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-06-25 21:59:02 följande:

Jag tror att blodproven är ganska så pålitliga, men däremot undrar jag vad det är dom proverna egentligen mäter? För om det är hormon mängden (precis som äl testerna) så blir jag lite fundersam.

Ja precis :( Jag vet inte om jag ska försöka denna månad också och sen nästa månad när jag ska gå på kur 4 och sista kuren han skrev ut kanske jag kunde blivit undersökt :)
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-06-26 21:53:06 följande:
    Ja, okej. Vad är det för undersökning du vill göra då? Du kan ju alltid fråga din gyn angående proverna. Vad det är dom reagerar på osv, så du får en bättre överbklick till varför man gör dom och om dom med säkerhet visar att ett ägg faktiskt har släppt. Vore intressant att veta :)
    jag vill få gjort en undersökning som visar hur stora äggen är som flera skrivit om att de fått gjort :=)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)