Pergotime - börjar i april :)
Ta ett grav test istället :)
Ta ett grav test istället :)
Jag började få ont på höger sida av magen i går så det är nog mensen som är på gång. I morgon kommer nog rosa flytningar och på måndag sätter mensen igång :) Bara att hämta ut en ny kur pergotime och så kör vi igen :)
Jag tog ett grav test i går som var negativt. på söndagen (som igår) brukar jag alltid få rosa flytningar som visar att mensen är på väg men det fick jag inte igår så vi får se om mensen kommer i dag.
Jag har varit väldigt gråtig de senaste dagarna men annars inget speciellt.
Jag hade äl för 14 dagar sedan och vet detta med säkerhet och mensen ska väl komma 14 dagar efter äl eller ?
Mensen kom i dag så jag börjar en ny kur på fredag om apoteket har tabletterna så här innan midsommarafton :)
Har tagit första tabletten pergotime kur tre nu . Kan äl tester visa äl fast än att äggen är för små ?
äl testerna kan visa positivt fast det inte blir någon ägglossning. Alla symptom, hormoner osv kan vara där men ändå släpper inget ägg. Tyvärr visar testerna ändå positivt, så man kan inte riktigt veta om ett ägg faktiskt släpper -endast genom att 2 veckor senare endra bli gravid eller få mens. Frustrerande!
Dessutom om man har PCO som mig kan dom missvisa om man tar äl tester. Jag har massor med ggr fått positiva tester, men ingen ägglossning. Dessutom till och med varit till gyn som sagt att äl är på gång, testerna visat positivt, haft alla symptom men ingen ägglossning i alla fall.
Jag tror att blodproven är ganska så pålitliga, men däremot undrar jag vad det är dom proverna egentligen mäter? För om det är hormon mängden (precis som äl testerna) så blir jag lite fundersam.