Inlägg från: ettplustack |Visa alla inlägg
  • ettplustack

Pergotime - börjar i april :)

Mumman skrev 2011-06-27 11:47:15 följande:
    Jaha du menar VUL. det tjatade jag mig till. Skulle ju inte göra det i början, men ville gärna se om det växt till sig något ägg. Så be om det!

Ja jag ska be om det nästa månad om det inte tar sig. Sen när kur 4 är slut (är på kur 3 nu) så ska sambon undersökas och är det bra där antar jag att man har en paus med pergotime och ser om kroppen hittar tillbaka själv ?

Tänkte i så fall knapra rosenrot och nattljusolja :)

• ettplustack
    Mumman skrev 2011-06-27 22:02:48 följande:
    Ja, okej. Äter du dubbel eller trippel nu?
    Jag äter bara enkel kur och äter tredje kuren nu och än har inget hänt :( Förstår ju att det kan ta tid men man vill ju så gärna ;)
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-06-28 06:54:59 följande:
    okej. varför höjer dom inte dosen?
    Ingen aning ? Jag lämnade ju ett blodprov i kur 21 som visade på en fin ägglossning och att jag skulle fortsätta äta enkel för att det verkade fungera på mig
  • ettplustack
    JhjärtaK skrev 2011-06-28 13:05:14 följande:
    Vet du vad de tog för prov och vad ditt värde var? Funderar på att tjata mig till ett sådant prov nämligen. Hur många dagar efter positivt ÄL-test tog du provet?
    Jag tog det dag 21 alltså 21 dagar efter första mensdagen.
  • ettplustack
    JhjärtaK skrev 2011-06-28 13:05:14 följande:
    Vet du vad de tog för prov och vad ditt värde var? Funderar på att tjata mig till ett sådant prov nämligen. Hur många dagar efter positivt ÄL-test tog du provet?
    Vet inte vad det var för prov eller vad värdet var
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-06-29 07:58:23 följande:
    ja, okej. Ja då finns det ju ingen anledning till att höja dosen :)

Nej precis :) Nu i dag har jag ätit den sista pergotime tabletten :)

Börjar ni med pergotime dag 5, 6, 7, 8, eller 9 ?

Jag har hela tiden börjat dag nio men det spelar väl ingen roll ?

• ettplustack
    ettplustack skrev 2011-06-29 17:17:48 följande:

Nej precis :) Nu i dag har jag ätit den sista pergotime tabletten :)

Börjar ni med pergotime dag 5, 6, 7, 8, eller 9 ?

Jag har hela tiden börjat dag nio men det spelar väl ingen roll ?

Menar att jag alltid börjat på dag 5 blev lite fel där ;)
  • ettplustack
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-29 21:27:01 följande:
    Okej! :D vilken dag ca får du ägglossbing?!
    14 dagar efter mens har jag fått första kuren andra kuren tror jag fastän att äl testet visade starkt den dagen (gjorde bara ett) att äl kom dagen efter att jag trodde för mensen var en dag sen denna månad.
  • ettplustack
    JhjärtaK skrev 2011-07-01 18:27:27 följande:
    Är det någon som vet om någon i denna tråden har lyckats att plussa med hjälp av pergo?

Eller vet ni hur statistiken ser ut rent allmänt? Dvs, hur "framgångsrikt" är det att äta Pergo?

Ja det hade varit intressant att veta :)

Jag har ingen aning alls. Nu väntar jag ju på äl som borde vara runt tisdag. . . Men varje dag eller varannan och i så fall om man kör varannan dag ska man se till så att en utav sexdagarna är på äl dagen eller har det ingen betydelse ?

• ettplustack
    JhjärtaK skrev 2011-07-03 16:41:53 följande:
    har ni sex varannan dag så tror jag inte att det spelar någon större roll om en av gångerna blir på ÄL dagen eller dagen innan. Ibland kan det ju till och med vara bättre om det är dagen innan eftersom spermierna kan behöva upp till ett dygn på sig för att "hitta" ägget.
    Det har varit lite "geggigt" när jag torkat mig på toa så jag vet inte om äl är p väg. Ungefär på tisdag borde jag ha äl. Just nu har vi faktiskt haft sex varje dag. Vi älskar ju sex njuter av det och hatar att planera :)
  • ettplustack

En vecka kvar till mens och brösten börar kännas annorlunda precis som innan mens så den tredje gången gick det inte heller med pergotime. När jag börjat min fjärde kur och sista kur som jag fått utskrivet ska jag be om ett ul så att jag kan se om äggen blir tillräckligt stora och sen ska sambon iväg på utredning.

• ettplustack
    MammaRamqvist skrev 2011-07-17 21:54:47 följande:
    Jippiiiieee!!! Plussade i onsdags efter mycket kämpande! Är i vecka 6 och hoppas innerligt att lilla pyret villstanna där inne:). Kan ge er ett tips ... Jag har ätit pergo och efter 2 behandlingar utan resultat så ville ja testa nåt mer. Fick tips av en väninnasmor att testa zonterapi så de gjorde ja o efter en behandling var ja gravid!!
    Jag har också hört att zonterapi är effektivt ;) Grattis =) Jag ska nog testa nattljusolja denna månad tillsammans med pergotime. Och nästa månad blir det rosenrot och nattljusolja ;)
  • ettplustack

Nu kom mensen i dag, lite senare varje månad och lika besviken varje gång :( Så nu ska jag äta min sista kur pergotime som jag fått utskriven. Jag började också äta två kapslar nattljusolja i dag och ska äta två om dagen fram till äl. På söndag börjar jag med pergotime och nästa fredag den 29/7 GIFTER jag mig med min fina blivande man =)

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)