• Äldre 29 Mar 21:37
    2354 visningar
    10 svar
    10
    2354

    Rmc Malmö - testikelbiopsi

    Hej

    Vi har fått remiss till RMC i Malmö för att göra testikelbiopsi. Om de hittar spermier - hur lång tid tar de innan man får sätta i gång med IVF? Hinner vi innan sommaren tror ni? Någon som har erfarenhet av detta?

  • Svar på tråden Rmc Malmö - testikelbiopsi
  • eline8­5
    Äldre 30 Mar 17:14
    #1

    Hej! Vi var för några veckor sen och gjorde en testikelbiopsi på rmc i malmö, och ska på återbesök nu på måndag så jag hoppas på att vi kommer igång med ivf snarast möjligt. Hoppas hoppas hoppas att allt går bra för er. Jag vet precis hur nervöst det är! Men det blev en av de bästa dagarna i mitt/vårt liv- att få reda på att vi kan få barn! Jag håller alla tummar och tår!

  • Äldre 31 Mar 07:07
    #2
    eline85 skrev 2011-03-30 17:14:16 följande:
    Hej! Vi var för några veckor sen och gjorde en testikelbiopsi på rmc i malmö, och ska på återbesök nu på måndag så jag hoppas på att vi kommer igång med ivf snarast möjligt. Hoppas hoppas hoppas att allt går bra för er. Jag vet precis hur nervöst det är! Men det blev en av de bästa dagarna i mitt/vårt liv- att få reda på att vi kan få barn! Jag håller alla tummar och tår!
    Tack för ditt svar.  Vi har fått tid för uppföljning av biopsin ca 7 veckor efter själva ingreppet. Känns som en jättelång tid. Det står 3-4 veckor på pappret. Hur tyckte din sambo att ingreppet var? Min sambo är jättenervös...
  • eline8­5
    Äldre 31 Mar 08:30
    #3

    Hej igen! Ja det låter ganska lång tid med 7 veckor emellan....jag hade nog ringt och pressat dem lite eftersom det står 3-4 veckor i pappret. Det borde ju vara någon som lämnar återbud så att ni kan få en tidigare tid. Min sambo var oxå jättenervös, men allt gick hur bra som helst. Personalen tog verkligen bra hand om oss bägge. Jag var med inne i operationssalen vid ingreppet. Som sagt de är proffs! Han kommer att få lugnande och bedövning så hälsa honom att han kan slappna av, han kommer att klara detta bra. Jag hejar på er!{#emotions_dlg.flower} 

  • Äldre 31 Mar 09:17
    #4
    eline85 skrev 2011-03-31 08:30:12 följande:
    Hej igen! Ja det låter ganska lång tid med 7 veckor emellan....jag hade nog ringt och pressat dem lite eftersom det står 3-4 veckor i pappret. Det borde ju vara någon som lämnar återbud så att ni kan få en tidigare tid. Min sambo var oxå jättenervös, men allt gick hur bra som helst. Personalen tog verkligen bra hand om oss bägge. Jag var med inne i operationssalen vid ingreppet. Som sagt de är proffs! Han kommer att få lugnande och bedövning så hälsa honom att han kan slappna av, han kommer att klara detta bra. Jag hejar på er!{#emotions_dlg.flower} 
    Tack vad gullig du är!! Skönt att prata lite med någon som går i genom samma sak. Du får gärna uppdatera vad som händer på måndag. Vet ni vad som är fel på din sambo? Läkarna är som frågetecken inför min sambos spermierprov som visat på noll spermier 4 gånger! Han har nämligen barn sedan innan...
  • eline8­5
    Äldre 1 Apr 07:20
    #5

    Ja jag tycker oxå det är skönt att prata med någon, så känner man sig inte så ensam. Min sambo blev opererad för pungbråck när han bara var några månader så det är ärren som stoppar spermierna, men det konstiga är att han kan få utlösning ändå.....man kan ju tycka att en och annan hade kunnat passera igenom.  Detta "stoppet i rören" går inte att operera bort eller fixa till. Jag har läst en del på fertilitetsguiden.nu, som har gett mig tröst. Har du/ni berättat på jobb eller för vänner/föräldrar? 

  • Äldre 1 Apr 09:01
    #6
    eline85 skrev 2011-04-01 07:20:44 följande:
    Ja jag tycker oxå det är skönt att prata med någon, så känner man sig inte så ensam. Min sambo blev opererad för pungbråck när han bara var några månader så det är ärren som stoppar spermierna, men det konstiga är att han kan få utlösning ändå.....man kan ju tycka att en och annan hade kunnat passera igenom.  Detta "stoppet i rören" går inte att operera bort eller fixa till. Jag har läst en del på fertilitetsguiden.nu, som har gett mig tröst. Har du/ni berättat på jobb eller för vänner/föräldrar? 
    Min familj och våra vänner vet att vi inte kan få barn men de vet inga detaljer. Jag har ringt till RMC o kollat men det gick inte att få någon tidigare tid. Hon sa dock att man får veta lite grann redan vid biopsin. Vi hade planerat att åka till danmark denna månad för dontorsinsemenation för vi orkade inte vänta mer på att inget händer. Sedan damt brev om biopsin ner i brevlådan och då kande vi att vi måste testa detta först. Tyvärr lär väl IVF dröja till hösten och det känns väldigt drygt!!
  • eline8­5
    Äldre 2 Apr 06:58
    #7

    Jo man får ju veta om det finns spermier vid biopsin. Läkaren sa ju till oss redan vid första träffen att vi skulle försöka ställa in oss på att det skulle bli donatorinsemination, mest så att vi var beredda på om det skulle vara så. Det  hade jag så svårt att acceptera, jag tycker helt klart att det är värt väntan. Och med tanke på att din sambo har barn sen innan så tycker jag att ni ska testa detta först. Det finns en förklaring till det mesta! Förlåt, jag ska inte sitta här som någon "Dr Phil" och tycka en massa vad ni ska göra Tungan ute. Jag försöker bara sprida lite positiva tankar. Det är mitt sätt att gå igenom allt jobbigt. Att vända allt negativt till något positivt. Varför skulle det inte gå?
    Håll mig uppdaterad, Solig!!! 

  • eline8­5
    Äldre 4 Apr 12:12
    #8

    Hej igen! Tilbaka från besöket i malmö. Troligtvis blir det hormonbehandling i augusti pga av att de har semesterstängt över sommaren. Men innan dess ska vi ha hunnit gå ivf-kursen, vet inte vad det innebär men tror att det är lite information mm. Ringde direkt till min gynekolog för att skynda på att hon skickar en remiss för provrörsbefruktning till rmc. Så nu är jag mest nervös över att berätta på jobb....

  • Äldre 4 Apr 16:42
    #9
    eline85 skrev 2011-04-04 12:12:52 följande:
    Hej igen! Tilbaka från besöket i malmö. Troligtvis blir det hormonbehandling i augusti pga av att de har semesterstängt över sommaren. Men innan dess ska vi ha hunnit gå ivf-kursen, vet inte vad det innebär men tror att det är lite information mm. Ringde direkt till min gynekolog för att skynda på att hon skickar en remiss för provrörsbefruktning till rmc. Så nu är jag mest nervös över att berätta på jobb....
    Vad spännande!! Måste du berätta på jobbet? Varför?

    Men om ni inte får göra ivf förrän efter sommaren så kan man ju säga att det är helkört för oss att sätta i gång innan sommaren. Hmm trist men jag anade detta... Vi får väl se hur biopsin går först...
  • eline8­5
    Äldre 5 Apr 09:44
    #10

    Det gick hur bra som helst att berätta för min chef, hon hade anat det hela tiden. Jag är så lättad. Jo tyvärr är det ju så att det inte går så snabbt....Men det är bara 16 veckor till augusti Skrattande det kommer gå snabbt! Jag tycker det är bra för då hinner man förbereda sig lite till. Den som väntar på något gott.......eller?

Svar på tråden Rmc Malmö - testikelbiopsi