John D skrev 2011-03-30 10:43:16 följande:
Vad spelar det för roll?
TS frågar om det är fel av henne att tycka det är konstigt att en till synes fullt frisk person är sjukskriven.
Varför då inte lite vänligt upplysa TS om att många sjukdomar inte syns utåt, och personen kan mycket väl vara legitimt sjukskriven trots att den förefaller vara fullt frisk.
Jag tycker TS ställer en fullt rimlig fråga. En person förefaller fullt frisk och verkar ha hur mycket energi och ork som helst, men är ändå sjukskriven. Är det verkligen så konstigt att det väcker frågor? Varför är det så fruktansvärt att lite försiktigt ifrågasätta det?
Jag betalar mer än gärna skatt och avgifter för att hjälpa dom som behöver hjälp, det tycker jag är en självklarhet i varje modernt samhälle! Men jag förbehåller mig rätten att åtminstone få ifrågasätta vad pengarna används till. Får jag bara ett rimligt svar så är jag nöjd, men rätten att ställa frågan, den vägrar jag att kompromissa med!
Har ju en avgörande roll, om nu det är rätt eller fel i sjukpensionen.
Om man nu vill vara generell, så är ju det så att då måste man säga det är fel.
Men att genereallisera i ett specifikt fall är ju inte rätt.
Och utan korrekt information, så är det helt meningslöst att svara på frågan om TS har rätt eller fel.
Kan lika gärna kasta en tärning och säga alla ojämna nummer betyder att TS har rätt, och alla jämna nr har TS rätt.
Själv hatar jag fuskare, men tänker då faan inte kalla någon för fuskare innan jag vet om det är berättigat eller inte.