Inlägg från: trettioplus |Visa alla inlägg
  • trettioplus

Har jag fel?(frisk sjukpensionär)

Det är inte din sak att bedöma, så låt människan vara i fred.
    Det kan ställa till med enorma skador för en sjuk människa att behöva processa.

Jag har själv en vän som har åtskilligt  med djur, men som inte kan arbeta.
    Det kanske sticker någon i ögonen, men jag skulle inte vilja byta med henne en sekund!
    För att alls kliva upp ur sängen behöver hon starka och beroendeframkallande ångestdämpande. Hon har konstant ångest trots dessa och blir allt som oftast så desperat i detta att hon använder vad som finns till buds, i form av alkohol, sex, piller och rakblad.
    Inget av detta ser grannen.
    Grannen ser bara en person som inte arbetar, men ändå har hela gården full med djur i form av hästar, hundar, höns, kaniner, får och marsvin. Men dessa djur är hennes livlina. Det som gör att det alls finns någon poäng med att finnas kvar på jorden.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Fru U skrev 2011-03-30 11:41:43 följande:
    Men jag vill fortfarande veta varför du anser dig ha rätt att veta varför jag har sjukpension.
  • trettioplus
    Anonym skrev 2011-03-30 12:14:54 följande:
    På hur vis fuskar vabbande föräldrar menar du? Det är inte möjligt att t.ex plocka ut pengar för vab och sedan ha barnen på dagis och fara till jobbet ändå, eftersom ett intyg för sjukdagarna från förskolan ska skickas till Försäkringskassan.
    Att vara hemma med icke sjukt barn och ta ut ersättning är också fusk.
  • trettioplus

Jag förstår inte ens hur personer som arbetar med sådant här kan föreslå att "anmäla för säkerhets skull". Så länge bidragen blir frysta under utredning så kan det ställa till med enorma bekymmer för den det drabbar, även om det sedan visar sig att personen helt rättmätigt får sin ersättning.

• trettioplus
    Anonym (FK handläggare) skrev 2011-03-31 21:07:20 följande:
    Hur tycker du att man ska komma tillrätta med fusk då? Göra en egen privat utredning på grannen eller... hur tänker du?
    Så länge inte fusk är konstaterat borde det vara självklart att man inte berövar någon bidraget.
Svar på tråden Har jag fel?(frisk sjukpensionär)