Har jag fel?(frisk sjukpensionär)
Det var ju det jag undrade om fler reagerade på? Precis som jag skrev då i min ts??
Herrregud vad folk ska lägga si i andras liv!
Som andra har skrivit så finns det så många sjukdomstillstånd som du inte kan se som gör att hon är sjukpensionär!
Jag själv är bipolär och blev svårt sjuk för några år sedan, jag va sjukskriven flera år, men dom sista åren tränade jag, va hos min häst, tävlade, gick ut med hunden, har inte jag rätt till det? Jag försökte gå tillbaka till jobbet flera gånger men så fort jag gjorde det hamnade jag i "skiten" igen. Du har ingen aning om hur hennes sjukdom påverkar henne. Många med bipolär mår bra av att jobba och ha mycket att göra, men med EGNA villkor, och med krav som inte är så höga som när man kommer till en arbetsplats!
Idag mår jag för tillfället bra, jag jobbar, studerar och lever livet fullt ut och det är jag jäkligt glad över, förhoppningsvis slipper jag hamna i en svaka igen där folk ser ner på än för att dom inte ser sjukdomen utan tror att man är lat och snor skattepengar....
Har man fler än 9 vuxna hundar måste man registrera företag... Vad har personen för diagnos?
Nej, det är inte okej. En frisk sjukpensionär ska arbeta. Jag vill inte betala för någon lat jävel som är för ointresserad av verkliga livet för att försörja sig själv.
Sen undrar jag hur det går ihop med att vara kennelägare och sjukpensionär? Får man verkligen ha en sidoinkomst från näringsverksamhet när man går på försäkringskassebidrag? Eller är det svart hon/han kör kenneln?
Jag skulle nog inte anmäla personen, men nog f*n blir jag förbannad när jag hör sådant! Var själv långtidssjukskriven pga kronisk sjukdom, och så som jag fick kämpa för att få rätt att stanna hemma en månad i taget önskar jag inte någon annan människa. Kraven för att bli sjukpensionär är ju dessutom högre nu än förut. Hur är det möjligt att bete sig så här utan att ärendet omprövas???