• Stars
    Äldre 31 Mar 11:59
    107317 visningar
    38 svar
    38
    107317

    Överföring från Swedbank till nordea personkonto?

    Jag försöker göra en överföring från mitt Swedbankkonto till ett vanligt Nordea personkonto men min internetbank hävdar att kontonumret är ogiltigt. Kontonumret är tiosiffrigt. Jag har mailat Swedbank och frågat vad jag skall ta mig till men det kan ta upp till 24 timmar innan svar och det är brådskande och jag vågar inte ringa för jag har telefonskräck.

    Jag har testat att kryssa i "personkonto" så man inte kan fylla i något clearing alls och att fylla i det tiosiffriga kontonumret. Jag har testat att lägga ett bindestreck eller mellanslag eller punkt eller komma mellan sex första och fyra sista siffrorna. Det fungerar inte heller.

    Jag har även testat att kryssa i "bankkonto" och lägga de fyra första siffrorna som clearing. Jag har även testat att lägga de fem första som clearing. Ingetdera fungerar.

    Jag har även testat att fylla i det tiosiffriga kontonumret som kontonummer och fylla i clearing 3300 som skall fungera som clearing för personkonton. Inte heller detta fungerar.

    Jag har dessutom testat att lägga till "19" före kontonummer eftersom kontonummer är ett personnummer. Inte heller detta fungerar.

    Jag vet absolut inte vad jag skall ta mig till. Är det någon som har erfarenhet av denna typ av överföringar och kan ge någon form av tips? Jag känner mig helt lost och överföringen behöver göras IDAG. Jag förstår inte varför Swedbank anser att kontonumret är ogiltigt för ett personkonto för det är ju ett personnummer! Finns det någon här som kan hjälpa?

  • Svar på tråden Överföring från Swedbank till nordea personkonto?
  • Lady withou­t tattoo
    Äldre 31 Mar 12:00
    #1

    Jag hade samma problem fast åt motvänt håll sas.


    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Äldre 31 Mar 12:02
    #2

    man ska inte fylla ut med nollor? Har för mig det finns någon "info" knapp på swedbank man kan klicka på så det kommer upp en ruta där det står vad som gäller.

  • Stars
    Äldre 31 Mar 12:02
    #3

    Går det öht att lösa eller måste jag ta ut pengarna och gå in på ett nordeakontor och sätta in dem på kontot? :-S Swedbank är så knasiga. Hur många siffror vill de att ett personnummer skall bestå av? :-S

  • Lady withou­t tattoo
    Äldre 31 Mar 12:02
    #4
    Lady without tattoo skrev 2011-03-31 12:00:56 följande:
    Jag hade samma problem fast åt motvänt håll sas.
    Men jag hade ju möjlighet att fixa på annat sätt.Men det stod att Swedbankkonto numret var ogiltigt.Skulle föra över från Nordea
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Äldre 31 Mar 12:02
    #5

    www.nordea.se/Privat/Lön+och+konton/Personkonto/Clearingnummer/205674.html

  • Stars
    Äldre 31 Mar 12:03
    #6

    Jag hittar ingen inforuta. :( Jag hittar hjälp-knappen men det står ingenting om det. :(

  • ingens­ignatu­r
    Äldre 31 Mar 12:03
    #7

    Jag har ett tips, vet dock inte om de funkar på personkonto...
    När jag skrivit clearingnummer o ska skriva resten måste jag lägga till 00 först när de ska skickas från andra banker, annars ses det som för kort.

  • Lilltö­sa
    Äldre 31 Mar 12:04
    #8

    Om det är jätteviktigt så ring och fråga. Då får du ju chans att öva bort lite av din telefonskräck också. Du kommer få svar på hur du gör överföringen och du kommer känna dig duktig som har gjort något du tycker känns läskigt. Lycka till!

  • Äldre 31 Mar 12:04
    #9

    Hmm jag för över fran både nordea till swedbank och tvärt om, jag har konto på båda. Det är aldrig problem..
    Jag är ett vanligt norde konto, inte det med person nr.


    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Stars
    Äldre 31 Mar 12:06
    #10

    Är det ingen som stött på problemet och faktiskt lyckats lösa det? Jag måste alltså ta ut pengarna och gå till ett nordeakontor? :(

Svar på tråden Överföring från Swedbank till nordea personkonto?