Varför vet han inte?
Detta börjar bli vädigt jobbigt för mig nu och jag börjar känna att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det hela.
De senaste månaderna så har vi bråkat en del och han är ganska känslig och långsint av sig. Vilket ofta leder till att han efter bråk har svårt att känna att han tycker om mig, detta brukar vara i några dagar sen går det över. Är som att han stänger av känslorna för ett tag.
Men nu det senaste bråket blev mycket större och allvarligare och det var väldigt nära att vi gjorde slut. Men både han och jag känner nu att vi kommit fram till en lösning på hur undvika att dessa bråk uppstår. Båda är ganska säkra och känner att vi kommer att klara av att lösa det. Så det känns ju bra.
Problemet är bara att han efter detta bråk inte känner någonting alls. Han vet inte om han är kär eller inte. Han säger att han känner sig likgiltig inför om vi är ihop eller om vi gör slut. Han känner liksom inget inför det. Eller ja, han vet inte hur han känner. och jag känner att detta börjar bli vänligt jobbigt för mig att gå runt och inte veta om han är kär i mig eller inte. Vill bara ha ett svar..
Till saken hör det också att vi ska flytta ihop nu på fredag, vilket gör det hela väldigt problematiskt. Han säger att han vill att vi flyttar ihop och testar. Men han vet inte hur han känner för mig. Och det är ju klart att jag vill fytta ihop med honom eftersom jag älskar honom. Men jag vill ju inte flytta ihop med honom om inte han är kär i mig.
Ytterligare en sak som jag kanske är bra att nämna är att han har väldigt mycket med studierna just nu. Det är flera tentor och seminarier som ska göras nu och för honom är skolan väldigt jobbig och det är precis att han klarar av den som det är.
Så det jag funderar över nu är hur stor chansen är att hans känslor kommer tillbaka. Det jag har funderat på är om det kanske är så att alla dessa faktorer gjort att det har blivit för mycket och att han där av har stängt av sina känlor helt? Han nämnde för mig igår att han känner sig tom och att han inte vet vad han vill med sitt liv, att han inte vet vad han vill göra med det och att det känns meningslöst.
Kan det vara så att han är orolig inför flytten, för det är ju klart att det känns läskigt och man är rädd att det inte så hålla och fungera. Och att han känner sig pressad i skolan och att bråket blev en utlösande faktor för att han stängde av allt?
Eller är det helt enkelt så att hans känslor för mig är borta och inte kommer komma tillbaka? Fast kan känslor gå över så fort? Att från att vara kär till att bara några dagar sen inte vara kär? Han har ändå sagt att han såg en framtid tillsammans med barn och hus innan allt detta...