Lön servicetekniker
Hejsan!
Det är så att jag har en tanke som någon kanske kunde hjälpa mig med.
För en månad sedan började jag på ett företag som servicetekniker inom drift & underhåll. jag fick 20.000 och ev omprövning av lön efter provanställning står det i mitt anställnings avtal.
Jag har gymnasium utbildning och 1½ - 2 år erfarenhet av yrket.
Har lyssnar runt lite vad mina arbetskamrater har för lön och dom flesta ligger mellan 25-30.000 i månader men sedan har dom mycket mer jobb erfanheter osv i bagaget.
Men så pratade jag med en annan kamrat som fick 21.000 + ev ompröning av lön efter provanställning och efter det så fick han 24.000. och vi är i samma ålder och har prinicip samma utbildning/erfarenhet.
Jag var i stor behov av att hitta ett jobb för jag blev uppsagd på mitt andra arbete och jag sa att jag inte ville gå under 19.000 som jag hade på mitt gamla jobb...
Nu till min 2 frågor
Var jag dum och sa att jag inte ville ha under 19.000 för jag va desperat behov av ett jobb eller skulle jag begärd 22-24.000 redan från början?
Tror ni att dom kommer att höja min lön så det blir jämnlik med dom andra om jag gör ett bra jobb och intryck eller ska jag på peka något när min prov anställning börjar ta slut...
Tacksam för svar från en som inte är van vid jobb intervjuver.!