• boomis
    Äldre 31 Mar 19:57
    1703 visningar
    6 svar
    6
    1703

    ÄNTLIGEN är det vår tur efter IVF

    Jag trodde ALDRIG att jag skulle få skriva i den här tråden, men NU får jag det :)
    Min man och jag har försökt bli med barn i 3 år. Vi har det senast 1,5 åren gjort utredning vilket inte visade på något fel..
    Vi har gjort ett antal inseminationer som alla har misslyckats. Jag har ätit pergotime många gånger som heller inte har hjälp.

    Sen blev vi skickade till Linköping för IVF :)
    Där fick vi ut många fina ägg och 9 av dom blev befruktade och kunde frysas.
    Ett fick vi tillbaka men det lyckades inte :(
    Sen hade vi ett gratisförsök kvar och det lyckades inte heller :(
    Men nu denna gången! Då fick vi betala själva, och jag bad om att få tillbaka 2 vilket dom efter mycket om och men gick med på:)
    Så förra tisdagen den 22a va vi där och satte tillbaka 2 st av toppkvalite :)

    Idag plussade jag :)!!!!! Åhhh vad jag hoppas att allt ska gå bra nu!
    Och spännande är det ju innan man vet om det är en eller två därinne ;)

  • Svar på tråden ÄNTLIGEN är det vår tur efter IVF
  • Äldre 31 Mar 20:21
    #1

    Stort grattis! Förstår hur du känner, plussade själv 7 mars efter en ICSI

  • boomis
    Äldre 31 Mar 20:34
    #2

    Tack :)
    Åhh grattis till dig med =)
    Nu får vi bara hoppas att allt går vägen för oss, men det gör det säkert :)

  • Alyana
    Äldre 14 May 17:00
    #3
    Grattis!!

    På 3.e IVF-behandlingen alltså...

    Hoppas allt går bra!
  • Cessan­83
    Äldre 24 May 08:12
    #4

    hur går det för er...

  • Äldre 26 May 10:06
    #5

    Hej, så kul att läsa om en sådan solskenshistoria!
    Själv har jag också varit med om en liten berg å dalbana i detta "skaffa barn" projekt.

    Vi fösökte att bli gravida i ett år utan att något hände, Gjorde en utredning som visade att min killes spermier hade nedsatt kvalitet.
    Provade med 4st inseminationer som inte ledde till något.. Därefter gjorde vi IVF i Köpenhamn. Fick tillbaks två fina ägg och gravtestet visade positivt för några dagar sen! :) Över 1,5 år har vi sett fram emot detta och nu är det verklighet. Kan knappt tro att det är sant. 
     
    Vi har betalt allt själva, orkade inte med några köer inom landstinget..

    Boomis hur går det för dig?? Har de sett två små hjärtan slå ännu? Eller är det för tidigt.
    Jag ser verkligen fram emot den dagen man få veta om det är en eller två därinne. Vi har inga barn sedan tidigare så om det blir tvillingar så blir jag helt överlycklig! Skrattande

    Kram på er!

  • Äldre 15 Jun 09:59
    #6

    Tusen grattis!!

Svar på tråden ÄNTLIGEN är det vår tur efter IVF