• Svar på tråden sälja kläder på loppis
  • isisisis

    Sälj inte urtvättade gamla kläder som du lika gärna kan slänga.
    Sälj det som är fint,som du själv skulle vilja köpa.
    Sätt ett lågt pris tex 10-15 kr för en body.
    Är den ekologisk eller ser ut som ny kanske 20 kr.

  • Venna

    Jag brukar sälja det som är värt något på Tradera, och det som jag vet inte ger några pengar säljer jag på loppis. Då tycker jag att det är skönt att bli av med kläderna och slippa släpa med dem hem igen, så jag brukar ta mellan 5-10:-/plagg.
    När jag är på loppis vill jag fynda billigt och tittar nästan aldrig åt barnkläder som ligger över 20-30:-/plagg. Men det är jag det. Självklart kan du ta lite mer om det är fina ytterkläder eller skor osv, men för vanliga bodys, byxor och tröjor skulle jag ta ganska låga priser.

  • MorAnna79

    Jag har mycket långärmade och klänningar i storlek mellan 110-146...så det är inte små kläder. Har lite 86 o upp. Sen har jag två gympaskor som e använda inne tyå 3 ggr, vad kan man sätta för pris?

  • isisisis

    Jag köper INGENTING på loppis som är helt urtvättat.Oavsett hur billigt det är.
    Kläderna måste ha ett andrahandsvärde,annars kan man lika gärna skänka bort dem tycker jag!

  • Elips

    Det är jättesvårt att prissätta tycker jag.. Om klänningarna är fina (ej tvättslitna) kan man kanske ta 40:- för dem, max 50 i alla fall, skorna likaså. Tänk på att ta bort ev noppor i halslinningen, det påverkar ganska mycket. Är kläninngarna köpta från vanliga kedjor och "märkeslösa" tycker jag att de automatiskt blir billigare. Den som ska köpa vill ju göra ett klipp!

    Jag brukar sätta 40kr för FINA jeans, kjolar och kläninngar, bodys max 20kr, fina tröjor 20-40kr. Det som inte blir sålt skänker jag till familjecentralen eller om någon kör buss/lastbil till behövande. Tänk lite vad du själv skulle kunna tänka dig att ge för samma plagg.

    Lycka till

Svar på tråden sälja kläder på loppis