• Anonym (Kalla mig Kalle)

Frågor om onani

Hallå alla tjejer!
    Läste just (och svarade på) frågor om manlig onani i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m52945358.html 
    och tänkte att jag skulle vilja veta detsamma om tjejers onanivanor.
    Så med risk för att bli kallad för snuskgubbe för all framtid kopierar jag hennes frågor nästan rakt av. Hoppas det är OK med dig Anonym(Sissi)
    Jag försökte att inte ändra frågorna för mycket p.g.a. mina fördommar om manlig respektive kvinnlig sexualitet så en del frågor kan verka lite udda.

Hur ofta onanerar ni?
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin?
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?
    Smyger ni med er onani eller vet han om det?
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten?
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? 
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna.
    Onanerar du ute i naturen?
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Onanerar ni på jobbet?
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar?
    Sexchattar ni när ni onanerar?
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta?
    Vaknar ni och är kåta ibland?
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män?
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? 
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd?
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 11:32
    Jag lägger till Anonyms två extrafrågoor här också om ni svara på dem och inte hittar dem i tråden:

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement?
    Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc?

• Svar på tråden Frågor om onani
    Anonym (Vasser) skrev 2011-04-28 16:53:57 följande:
    ..
    Ja. Har suttit mitt i ett klarum och fått en liten orgasm. Tjejer har det lite lättare än killar tror jag. Vi kan sitta med benen i kors och njuta av små spasmer mellan låren ;) utan att någon ser eller hör.
    ..
    Kan du få orgasm utan att ens pilla?
    Hur gör du då? Gnider mot stolen eller mot något annat?
    Kan "alla" tjejer onanera så?
  • Nesp
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-05-01 12:21:53 följande:
    Jag har hört att vissa tjejer kan få orgasm genom att gnida sig mot sömmen i jeansen eller till och med genom att bara knipa och slappna av med musklerna men jag har i alla fall aldrig lyckats. Men jag brukar aldrig bli sugen på platser där jag inte får vara i fred och kan dra ner trosorna heller.
  • Janice01
    roflmao skrev 2011-04-29 18:49:35 följande:
    Hur ofta onanerar ni?
    Allt från noll till fem gånger om dagen, det beror på. Oftast blir det åtminstone en eller två gånger under kvällen.

Men hur fixar su att onanera 2 gånger under kvällen om du har kille? Gömmer du dej på toa eller något då?
  • Anonym (Vasser)
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-05-01 12:21:53 följande:
    jag fantiserar och kniper. Det är en annan typ av känsla men väldigt intensiv.
    Har faktiskt vaknat flera gånger av att få en orgasm i en dröm.
    Men ja, det är en annan känsla än att få orgasm av tex stimuli på klitoris och g-punkten samtidigt som jag tycker är den skönaste och starkaste upplevelsen.

Men man kniper helt enkelt, och som med de flesta kvinnor sitter stor del i skallen.
    Kan ibland ligga på sängne och bara röra mig och fantisera om en man och jag behöver inte röra mig någonstans.. Vet inte om ALLA kan göra så, men jag är helt säker på att jag inte är ensam. Men det handlar lite om "rätt tillfälle". Jag äter inga hormoner, och min sexlust är starkare utifrån mens-cykeln.

Så det finns tillfällen när jag är känsligare, eller får kämpa jätelänge och jättmeycket för att nå en orgasm.
    Anonym (Vasser) skrev 2011-05-04 10:50:46 följande:
    jag fantiserar och kniper. Det är en annan typ av känsla men väldigt intensiv.
    Har faktiskt vaknat flera gånger av att få en orgasm i en dröm.
    Men ja, det är en annan känsla än att få orgasm av tex stimuli på klitoris och g-punkten samtidigt som jag tycker är den skönaste och starkaste upplevelsen.

Men man kniper helt enkelt, och som med de flesta kvinnor sitter stor del i skallen.
    Kan ibland ligga på sängne och bara röra mig och fantisera om en man och jag behöver inte röra mig någonstans.. Vet inte om ALLA kan göra så, men jag är helt säker på att jag inte är ensam. Men det handlar lite om "rätt tillfälle". Jag äter inga hormoner, och min sexlust är starkare utifrån mens-cykeln.

Så det finns tillfällen när jag är känsligare, eller får kämpa jätelänge och jättmeycket för att nå en orgasm.
    Jaha, nu har man ytterligare en sak att lägga på sin "att göra om jag vara kvinna för en dag" lista Drömmer
  • roflmao
    Janice01 skrev 2011-05-04 10:43:01 följande:
    Men hur fixar su att onanera 2 gånger under kvällen om du har kille? Gömmer du dej på toa eller något då?
    Skulle aldrig få för mig att "gömma mig" för att onanera men eftersom jag inte är ihopvuxen med en ev. pojkvän så är det möjligt för oss att vistas i olika rum. Jag brukar onanera i soffan eller sängen när inte han är där, inte för att jag försöker vara hemlig men om jag vill onanera är det just det jag vill. Vill jag ligga börjar jag onanera när han befinner sig i samma rum. Har hittills aldrig stött på någon man som inte gått igång på det.
  • Anonym (Vasser)
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-05-04 22:05:01 följande:
    Jaha, nu har man ytterligare en sak att lägga på sin "att göra om jag vara kvinna för en dag" lista Drömmer
    Kör hårt!! ^_^
  • Anonym (Salope)
    Hur ofta onanerar ni? Några gånger i veckan
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Porr, eller en manlig musa
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Ja, jag tror nog det...
    Smyger ni med er onani eller vet han om det? Smyger
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Oftast i soffan, om han är hemma blir det på toaletten...
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Delvis
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Ja
    Onanerar du ute i naturen? Nej, men skulle kunna göra det...
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Inte vad jag minns
    Onanerar ni på jobbet? Ja
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Ja, partner har sett, då i samband med sex, fantiserar dock om att visa någon annan
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Sitter, ligger eller står, beror på vart jag är!
    Sexchattar ni när ni onanerar? Ibland
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Hemskt!
    Vaknar ni och är kåta ibland? Det händer nog...
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Nja...
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Går inte att svara på, beror på hur kåt jag är.
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Det vore att outa någon...
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Jag skulle nog göra det ja...om jag fick se hur ha såg ut.
    Är det skönt att gå runt och vara kåt?  Frustrerande
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Hahahah nej!!!
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nja...
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej
  • Anonym (Vasser)
    Janice01 skrev 2011-05-04 10:43:01 följande:
    Om jag inte mins fel läste jag i den här tråden tror jag? Nån tjej som onanerade i tvsoffan medan killen satt i samma ru, spela spel eller glodde på datorn? :D
    Fungerar likadant hemma hos mig.

Är  de nog inne i datorn kan man ju nästan göra det mitt på golvet i samma rum utan att de tar notis :P

Har faktiskt stött på män som ogillar när en kvinna leker med sig själv.
    Men det är svaga människor som blir osäkra på sig själva om deras partner kan njuta på egen hand :/
  • Janice01
    Anonym (Vasser) skrev 2011-05-04 23:11:12 följande:
    Om jag inte mins fel läste jag i den här tråden tror jag? Nån tjej som onanerade i tvsoffan medan killen satt i samma ru, spela spel eller glodde på datorn? :D
    Fungerar likadant hemma hos mig.

Är  de nog inne i datorn kan man ju nästan göra det mitt på golvet i samma rum utan att de tar notis :P

Har faktiskt stött på män som ogillar när en kvinna leker med sig själv.
    Men det är svaga människor som blir osäkra på sig själva om deras partner kan njuta på egen hand :/
    Ja det stämmer rätt bra tyvärr! Vet flera väninnor som hatar att deras killar runkar också för den delen.
    Har du själv blivit åkommen då du "smygonanerat"?
Svar på tråden Frågor om onani