• Anonym (ledsen fru)

    ni med män som har ADHD, hur är deras sexbehov och hur mycket ömhet kan de visa?

    min man sedan 8 år har adhd. han käns ibland som en sexmissbrukare. han tittar på porr varje dag, runkar varje dag men kan bara komma typ var tredje dag. han vill att vi ska ha sex minst 3 ggr i veckan (vi har 4 små barn så tiden finns inte för det) jag känner mig pressad och sexlusten försvinner då han altid är så missnöjd. Han visar aldrig ömhet, kramar, pussar i vardagen, den enda ömheten han kan är det sexuella så har det altid varit. Jag saknar det andra också, svårt att bli tänd när mannen bara vill ha sex med mig och inget annat känns det som. Undrar om detta kan höra ihop med hans adhd?

  • Svar på tråden ni med män som har ADHD, hur är deras sexbehov och hur mycket ömhet kan de visa?
  • Anonym

    Min man har adhd och han är precis tvärom! Det är väldigt mycket ömhet, kramar och pussar, vill alltid sitta tätt i tv-soffan och han klappar på mig så fort jag går förbi honom. 
    Vi har sex några ggr/vecka men han är alltid mer mån om att det ska gå för mig än för honom och säger också att det är det som tillfredsställer honom mest.
    Jag vet faktiskt om det finns något typsikt sexuellt beteende för adhd.

  • Anonym

    jag har adhd (kvinna) jag hatar närhet och sånt, tycker min sambo är jätte jobbig när han ska kramas och pussas.. när vi har sex vill jag att det ska gå jätte snabbt eftersom jag snabbt tröttnar och väldigt snabbt blir okåt...
    vet inte om det har med min adhd att göra men...

  • Anonym (ledsen fru)
    Anonym skrev 2011-04-06 10:44:25 följande:
    jag har adhd (kvinna) jag hatar närhet och sånt, tycker min sambo är jätte jobbig när han ska kramas och pussas.. när vi har sex vill jag att det ska gå jätte snabbt eftersom jag snabbt tröttnar och väldigt snabbt blir okåt...
    vet inte om det har med min adhd att göra men...
    jamen precis så är han! han tycker det är jobbigt med långa kramar, orkar med en kort kram sen är det nog, känns som att det kan ha med adhdn att göra, för det märks väldigt att han tycker det är jobbigt med kramar, den enda gången en kram kan passa är när han själv verkligen vill, vilket inte händer ofta, och man kan nästan känna att han tycker det är jobbigt på något sätt med sådan ömhet.
  • Ellieott

    Jag tror inte det har någonting med hans ADHD att göra, utan mer personlighet. Inget jag har hört om någon gång iaf.

    Min sambo har adhd och han är otroligt kärleksfull. Kramas, pussas, masserar mina fötter varje gång vi sitter vid tv'n och säger kärleksfulla saker mest hela tiden. Hans sexlust är nog "normal" åt det större hållet. Han kan ha sex varje dag men "klarar" utan problem att vara utan.

  • Anonym (AdHd)

    sitter här som make i ett ca 5 års giftemål och har adhd hoss oss är det snarare att jag är lite svältfödd med kramar pussar mys och bara det där well vi två sex har vi inte så ofta dock kan jag väll säga att jag gärna hade haft det lite oftare men då vi har en son på 2 snart 3 år och min fru är gravid så räcker inte tiden till det där med kramar och pussar / intimitet är väldigt personligt och egentligen kan jag väll säga så här jag klarar inte av kläder eller att något sitter fast eller tight men att kramas & mysa med den jag älskar det gör jag men jag vet samtidigt andra i andra förhållanden som inte klarar det heller eller är tvärt om så med risk för att låta dum men dra inte in ADHD i detta med tanke på att det är lika mycket med personligheten som handikappet i sig och samtidigt finns flertal andra handikapp som har liknande symtom/ sjukdoms bilder samt säkerligen massor av män & kvinnor som känner igen sig i att inte vilja ha långa kramar eller pussar eller mys hela tiden heller..

    Mvh en kanske lätt övertänkade man 

  • Anonym (111)

    Har man add/adhd så brukar det vara tvärtom, att man har svårt för sex och närhet så diagnosendin man har stämmer inte in på diagnosen.

  • Lilia
    Anonym (111) skrev 2011-04-06 23:42:50 följande:
    Har man add/adhd så brukar det vara tvärtom, att man har svårt för sex och närhet så diagnosendin man har stämmer inte in på diagnosen.
    Det finns inget i diagnos kviterierna för ADHD som säger något om närhet överhuvudtaget.
  • mammsilon

    är kvinna och har adhd, min sexlust är perfekt, har sex när jag är sugen! gillar pussar och kramar...inga konstigheter?

  • UlletGullet

    Finns inget i ADHD som säger att man inte kan ha svårt för närhet och ömhet (kanske blandat ihop det med autism?) utan din man är bara inte en kelig typ helt enkelt.

  • mammsilon
    UlletGullet skrev 2011-04-07 05:57:46 följande:
    Finns inget i ADHD som säger att man inte kan ha svårt för närhet och ömhet (kanske blandat ihop det med autism?) utan din man är bara inte en kelig typ helt enkelt.
    bra där
  • Anonym (svårt och säga.)

    Har inte autism men ADD, har jätte svårt för närhet och sex, (hatar det nästan)
    Jag tycker ni ska tillsammans kolla upp detta ts, tror faktiskt ni får bättre svar då.

  • a3d3h3d

    Jag har adhd (man)och älskar närheten och ömheten.. hellre att min flickvän kommer än jag...ett problem är att jag tappar fokus lätt och slaknar... svårt att komma i gång igen det tar lite tid... tröttnar gör jag oxå om det går i samma mönster... måste ha lite spännig å varierande platser.... sedan kan jag inte kontrollera min utlösning kommer fort.

    Min flickvän hinner ibland inte med och ibland så tillfredsställer jag henne innan så hon hinner komma med mig.

Svar på tråden ni med män som har ADHD, hur är deras sexbehov och hur mycket ömhet kan de visa?