• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • MissCat

Tack tjejer för stödet!

7879: Jag sitter och funderar själv hur jag klarar allt. Jag har alltid varot sådan att jag går in i en sorts arbetsläge när jag måste. Min släkt har alltid utsett mig till att ha kontakt vården osv. Jag var hos min svärfar idag med Ludwig så som jag har varit de senaste två veckorna. Jag har i två dagar tagit ett personligt farväl och sett till att låta "farfar" veta att Ludwig är med mig. Idag så tog min svärfar sitt sista andetag efter att vi hade åkt hem jag och Ludwig, bara en och en halvtimme efter. Jag vill tro att han inte ville att vi skulle vara där för Ludwigs skull.

Nu finns han i våra hjärtan och har inte ont längre.

Ludwig är en pigg liten krabat, en tjockis.....han äter 140ml var tredje timme. Jag önskar så att det kunde gå 4-5 timmar emellan. Han har fått ett nytt namn med "Snuttwig" då han bara vill snutta och luft snuttar när han sover. När han är vaken i barnvagnen så vill han inte ligga i den och kika utan han vill komma upp och bli buren. Tur det finns bärsele. Hur går det för dig mdd dina döttrar? Jag träffas jättegärna Vigseln och dopet är nästa lördag kramar

• Knytet

Tack snälla söta :)

7879, jodå det går ok om man bortser från att jag agerar napp från ca sex på kvällen o genom hela nätterna. Han ammar konstant på kvällarna o ca varannan timme hela nätterna. Napp vill han inte veta av. Känner mig ganska sliten av sömnbristen vid det här laget, men det vänder förhoppningsvis snart. Vi har gjort ett besök på sjukhus också då han blev inlagd ett par dygn pga otäcka andningsuppehåll. Han blev grundligt undersökt o andning o puls reggades av en mätdosa. Resultatet var bra, han har uppehåll 7-11 sek o det påverkar inte puls eller hjärta, phuuu. Otäckt är det fortfarande men nu har jag ett andningslarm på honom så jag känner mig mycket lugnare :). Dom kan skrämmas dom små trollen. Annars är allt fint, jag helammar o han går fint upp i vikt.

• 7879

MissCat: åh nu fäller jag tårar. Kram!

Ja jag förstår had du menar med att vilja att det blir längre mellan maten, tycker tre timmar sömn per gång är mycket bättre än två och här blir det oftast ett på tre, sedan två timmar och har jag tur en timme till innan stora vaknar.

Haha vad söttsmeknamn!

Roligt då kan vi bestämma en träff framöver.

Återigen stor kram.

• 7879

Knytet: fy vad läskigt med andningsuppehåll! Skönt att ni har övervakning nu. Tufft du har det med amning så ofta på kvällen och natten, går det att amma liggandes? Skönt att han går upp i vikt som han ska!

• 7879

MissCat: jo stora tjejen älskar sin lillasyster, men känner inte sina begränsningar, la sig på Isabelle och kramade henne en dag. Sedan börjar det komma lite syskonavundsjuka nu.

Isabelle är en nöjd, snäll liten tjej för det mesta, men ofta magknip på kvällen och ledsen, dissar brösten då och iblan även ersättningen, ammar annars alltid innan och äter sedan 100 ml ersättning, brukar bli var tredje timme, oftate på kvällen. Varit lite hård i magen med.

• Knytet

MissCat, jag är verkligen ledsen för er skull vad gäller din svärfar. Skönt att ni var där precis innan o hog farväl. Tänker på dig !! Kram.

7879, jodå jag ammar liggandes. Tror jag hade blivit knäpp om jag skulle behöva sitta upp så ofta.

Vi verkar ha samma problem med snuttandet haha. Sover ni på dagarna något ? Jag skulle ha alla möjligheter att göra det då Ludvig är trött efter de vakna nätterna men klarar inte av att släppa allt som jag vill ha gjort runt omkring. Den enda gången jag sov en stund på dan var första gången han fick andningsuppehåll. Jag vaknade och han hade slutat andas. Det värsta var att han var så svårväckt. Han hängde som en trasdocka i mina händer o hag tridde vi hade förlorat honom. Fick panik o sprang ut i kylan för att få igång andningen o till slut gick set. Hänelsen gjorde inte att jag blev peppad att sova mer på dagarna som alla tjatade på mig att göra för att orka.

Vi har sålt vårt hus i stockholm o köpt nytt i göteborg. Den 15 april går flyttlasset. Äntligen efter 11 år här uppe blir jag göteborgare igen :))

• Sunseed
    MissCat skrev 2013-03-01 00:04:39 följande:
    Tack tjejer för stödet!

7879: Jag sitter och funderar själv hur jag klarar allt. Jag har alltid varot sådan att jag går in i en sorts arbetsläge när jag måste. Min släkt har alltid utsett mig till att ha kontakt vården osv. Jag var hos min svärfar idag med Ludwig så som jag har varit de senaste två veckorna. Jag har i två dagar tagit ett personligt farväl och sett till att låta "farfar" veta att Ludwig är med mig. Idag så tog min svärfar sitt sista andetag efter att vi hade åkt hem jag och Ludwig, bara en och en halvtimme efter. Jag vill tro att han inte ville att vi skulle vara där för Ludwigs skull.

Nu finns han i våra hjärtan och har inte ont längre.

Ludwig är en pigg liten krabat, en tjockis.....han äter 140ml var tredje timme. Jag önskar så att det kunde gå 4-5 timmar emellan. Han har fått ett nytt namn med "Snuttwig" då han bara vill snutta och luft snuttar när han sover. När han är vaken i barnvagnen så vill han inte ligga i den och kika utan han vill komma upp och bli buren. Tur det finns bärsele. Hur går det för dig mdd dina döttrar? Jag träffas jättegärna Vigseln och dopet är nästa lördag kramar
    Jag gråter när jag läser om din dag igår. Hjärta Vad fint att ni har varit med honom hela vägen. 

Tycker du att bärsele fungerar bra? Jag har provat med en 4-kg docka på amningskursen och gillade verkligen trikåbärsele. Vi har också fått en babybjörn i present. Eftersom jag har tre stora hundar så hoppas, hoppas jag att det kommer att fungera att traska ut utan barnvagn emellanåt, för det skulle underlätta eftersom jag HATAR att gå gångbanepromenader. Jag kan göra det ibland, men drar helst ut i terrängen, och då pratar vi skogsterräng, inte grusväg.

Hoppas att Snuttwig ger dig lite pauser snart. Det är väl i och för sig angenäma "besvär" kan jag tänka mig.  
  • Sunseed
    Knytet skrev 2013-03-01 00:11:51 följande:
    Tack snälla söta :)

7879, jodå det går ok om man bortser från att jag agerar napp från ca sex på kvällen o genom hela nätterna. Han ammar konstant på kvällarna o ca varannan timme hela nätterna. Napp vill han inte veta av. Känner mig ganska sliten av sömnbristen vid det här laget, men det vänder förhoppningsvis snart. Vi har gjort ett besök på sjukhus också då han blev inlagd ett par dygn pga otäcka andningsuppehåll. Han blev grundligt undersökt o andning o puls reggades av en mätdosa. Resultatet var bra, han har uppehåll 7-11 sek o det påverkar inte puls eller hjärta, phuuu. Otäckt är det fortfarande men nu har jag ett andningslarm på honom så jag känner mig mycket lugnare :). Dom kan skrämmas dom små trollen. Annars är allt fint, jag helammar o han går fint upp i vikt.
    Men fy tusan vad läskigt! Vilken tur att det inte var någon fara. Det måste vara den största skräcken man kan uppleva - när det är ens barn.

Hoppas att du får till lite sömn snart.  
  • Sunseed
    7879 skrev 2013-03-01 01:50:56 följande:
    MissCat: jo stora tjejen älskar sin lillasyster, men känner inte sina begränsningar, la sig på Isabelle och kramade henne en dag. Sedan börjar det komma lite syskonavundsjuka nu.
    Isabelle är en nöjd, snäll liten tjej för det mesta, men ofta magknip på kvällen och ledsen, dissar brösten då och iblan även ersättningen, ammar annars alltid innan och äter sedan 100 ml ersättning, brukar bli var tredje timme, oftate på kvällen. Varit lite hård i magen med.
    Jag minns inte vad det är för åldersskillnad? Jag får däremot minnet av att det var lite trixigt för brorsbarnet när minstingen kom till världen. Hon var ganska hårdhänt ett bra tag mot sin lillebror, lade sig på honom och gav tjuvnyp här och där. Men det gick över så småningom. Om inte annat slutade hon när han började ge tillbaka.
    7879 skrev 2013-02-28 19:53:51 följande:
    Sunseed: ja jag önskar att du får räkmacka sen jag med! Förstår att du blir bebissjuk när du ligger bland dem! Läskigt med att det var en propp ändå! Men skönt att du är i goda händer. 
    Tack! Jag lyckades förhandla mig till en nattpermis i natt så jag ska tillbaka om någon timme. Det var skönt att få komma hem ett par timmar efter 4 nätter på BB UTAN bebis. Kyss
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011