• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

MissCat: Beklagar sorgen! Stor Kram!

Knytet: Då förstår jag om du inte vågar sova på dagarna, fruktansvärt att råka ut för! Fullständig förståelse att du har andningslarm. Hoppas han snart slutar med med andningsuppehållen så du kan koppla av lite.
    Vi måste se till att träffas innan ni flyttar!

Sunseed: Stor Kram, hang in there han kommer snart      

• Knytet

Sunseed, jag använder Babybjörn bärsele o det funkar jättebra. Än så länge bara inomhus men till våren vill vi ut. Vi har också vovve o älskar att gå i skogen så jag förstår dig fullt ut :). Skönt med permission, det fick vi med nu med Ludvig. Jätteskönt o då var vi bara inlagda två nätter. Jag sover verkligen inte bra på sjukhus o fatta att det är illa när kag längtar hem för att få sova som mina nätter hemma ser ut just nu haha

Kelsson, det hade varit jättekul. Tycker vi försöker koka ihop så alla med närhet till Stockholm kan ses framöver. Tänk, det är ju ett bra tag vi haft kontakt nu :)

• 7879

Sunseed: 2,5 år. Hon är sån tur är snäll för det mesta, men märkt att hon är lite hårdhänt då och då. Skönt att du fick permis, måste vara lite småfrestanfe att höra andras bebisar när din ligger i magen! Hoppas du blir bättre och att tiden till bebis kommer går fort!

• 7879

Knytet: ja det låter ju roligt med en träff för alla i Närheten av Stockholm.

• Aurora1979

Miss Cat: Beklagar sorgen! Fy så jobbigt ni måste ha det nu med sorg och all planering och liten bebis.

Sunseed: Skönt med lite permis! ;) Hoppas det vänder snart! Vet hur det är att ligga på BB utan bebis... konstig känsla. Dock var det bara två dagar innan vi fick flytta in på neo i ett par dagar i stället.

Knytet: Välkommen till Gbg! :D 

• MissCat

Tack tjejer återigen för stöd! Konstigt nog kanjag hämta mer kraft när jag går in här. Det måste bero på att vi gått igenom massa saker tillsammans.

Sunseed: Jag har babybjörns bärsele och är mycket glad för den, vilken frihet! Problemet är att jag inte har så stark rygg så jag får ont i den.

Knytet: Vad roligt att ni flyttar hem igen. Då har ni också en del att stå i vi flyttar ju inte långt, bara 350 meter

Ja kan vi undvara en dag på helgen så kelsson kan vara med eftersom hon jobbar? Nästa helg fungerar inte och inte den 23/3 heller men annars tror jag att jag är ledig.

Det hade varit så roligt att träffa er andra med

• Kelsson1

MissCat: Vad gullig du är , ja under veckorna jobbar jag o skulle så gärna vilja vara med...

• 7879

Knytet: missade visst ett av dina inlägg, så hemskt med andningsuppehållet på Dan, förstår att du inte vågar sova då. Jag sitter upp och ammar en till två gånger då jag ska ge erdättning med, sedan ligger jag om hon vaknar vid fem.

Tar gärna en träff en helgdag jag med, kan inte heller nästa helg.

• Sunseed

Kul att ni är nöjda med selarna! Det bådar gott! Jag har ju också ryggproblem men då får sambon bära om vi går i skogen :) Jag kommer varva med trikåsjal som jag som sagt har provat med 4-kg låtsasbebis i och gillade skarpt!

Nu är jag utskriven men heltidssjukskriven hela graviditeten ut. Jag ska behandlas i ett halvår. Först med sprutor till förlossningen och sedan piller. Och så får jag se fram emot en vaginal förlossning utan ryggbedövning. Jag går på aurorasamtal och tränar på andning så det får bära eller brista. Ut måste han ju! Jag känner mig lite trygg med informationen att många på Fragmin får en kortare och enklare förlossning för att sakerna sätter igång lättare, och dom har lovat att det kommer att finnas personal som stöttar och är med lite extra. Vi får väl se.

Nu kommer jag spamma Familjeliv, för jag har strikt vila inomhus så länge det är halt ute. Jag får inte ramla och inte skära mig (tjohooo, då får sambon laga mat också) och jag ska inte ut och gå med jyckar. Vila och "motionera" hemma genom att gå på toa och i trappan... ungefär så.

Snacka om att jag kan dra nytta av det här. Solig 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011