• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Najje79

Sunseed: Shit, den här graviditeten kommer gå till historien. Helt underbart att du fortfarande har humöret uppe och humorn i behåll Vila nu som Kelsson säger! Kram!

7879: Kolikmassage hjälpte min Adrian också och bära, bära, bära!! Har ni bärsele? Han bodde i sin sele ett tag, men det hjälpte och var skönt för oss att ha båda händerna fria. Särskilt när jag var ensam på dagen och skulle ta hand om en bebis till

• 7879

Najje: ja, jag har både baby Björn och bärsjal, ibland funkat bara bärsjalen, men börjar alltid med babyibjörn då den går fortare. Helt klart avlastande då man vill laga mat och äta

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-03-20 08:21:04 följande:
    Sunseed: Blev igångsatt på BF
    Skit då. Jag tänkte att man kanske kunde be om en vecka tidigare om man har högt undertryck.
  • Sunseed
    Najje79 skrev 2013-03-20 15:09:09 följande:
    Sunseed: Shit, den här graviditeten kommer gå till historien. Helt underbart att du fortfarande har humöret uppe och humorn i behåll Vila nu som Kelsson säger! Kram!

7879: Kolikmassage hjälpte min Adrian också och bära, bära, bära!! Har ni bärsele? Han bodde i sin sele ett tag, men det hjälpte och var skönt för oss att ha båda händerna fria. Särskilt när jag var ensam på dagen och skulle ta hand om en bebis till
    Ja, det går till historien.

Superbra tips med kolikmassagen tycker jag. Vi har fått en Babybjörn och så har jag köpt en trikåsjal. Kul att höra att det hjälper. Jag har taskig rygg också och tror att det kan hjälpa att liten sitter på magen så att jag kan använda armarna normalt.

Det är suveränt att höra er berätta! 
  • Sunseed

En fråga till mina kloka vänner här inne. Jag försöker se framåt och blunda för nuet emellanåt (har redan packat skötväskan). Kyss 

Jo: Ska dom ligga hårt i vagnen dom små? Madrassen som är med vagnen är ju inte så mjuk. Ska man använda platt kudde eller ska dom ligga helt plant som små? Hur har ni bäddat i vagnen på våren/sommaren? Täcke? Tunn filt? Till vintern löser det sig av sig själv med åkpåse, men jag har inte riktigt klurat ut vad som är bäst under den varma årstiden. 

• Kelsson1

Sunseed: Havandeskapsförgiftning är inte något man önskar sig . Var tvungen att äta blodtryckssänkande medicin efter förlossningen och fick ju inte åka hem på 5dagar...
    Jenni föddes ju i december så vi hade som ett täcke och lammullspläd i vagnen. Kudde bör man ha, köp en från babybutik som är för nyfödda, annars finns risk för att bebis blir platt i huvudet.

• Luella

Sunseed: Säger som Kel, kudde är bra för att slippa platt huvud. Vi har en vårtjej och hon hade lammskinn i vagnen och sedan åkpåse under mars och början av april. Sen hade hon tunn overall och filt. Lammskinnet hade vi hela sommaren, det svalkar på sommaren och värmer på vintern. Bästa köpet.

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-03-20 21:19:05 följande:
    Sunseed: Havandeskapsförgiftning är inte något man önskar sig . Var tvungen att äta blodtryckssänkande medicin efter förlossningen och fick ju inte åka hem på 5dagar...

Nej fy! Det betackar jag mig. Vi blir kvar i ca 3 dagar. Det räcker bra. :)
  • MissCat

Sunseed: Jag hade också havandeskapsförgiftning. Mitt blodtryck började redan v 24 med protein i urinen så jag fick äta blodtrycks medicin redan runt v 30. Fick vila jag med och kejsarsnitt blev av v 37+1.

Jag har också lammullsskinn i vagnen. Väldigt bra och skönt för bebis.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011