• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • MissCat

Gloxi: Så är Ludwig med. Han leker med flaskan och ger mig leenden och är super pigg vid 04-05 men då visar jag inga tecken på att vilja prata tillbaka med han och jag tänder inga lampor. Bara byter på han snabbt....han brukar prata med sina djur men sen går vi in i sovrummet som är mörkt och då somnar han om sen.... vi går sedan upp vid 09.00

Han har precis nu också börjat med att skratta, ni vet så de kiknar. Än sålänge är det korta skratt men åhh vad härligt det är han är 14 veckor nu också och jag gav han också ett par skedar gröt igår vilket föll han i smaken

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-03-21 18:44:15 följande:
    Sunseed: Vi köpte nya kuddar, syrran sa att hon hade några men de blir lätt knöliga efter några tvättar  o de kostar inte så mycket (tror att vi betalade under 150kr st) så vi passade på att köpa nytt, kan vara bra att ha ett par. En i vagnen, en i vaggan/spjälsängen, en i skötbordet så kan man ta någon av de andra om en blir nerspydd  
    Vi har tre stycken nu. Tror du att det behövs fler? Det är så bra att fråga er om tips, för man har ju ingen aning själv. Satt och facebookade med en annan vän igår som fick barn i somras och det var jättenyttigt att bolla saker fram och tillbaka. Jag är lite lätt kontrollfreak så för min del känns det skönt att ha det mesta klart nu i god tid så att jag bara kan slappna av fram till BF och slipper att hjärnan går på högvarv över vad vi borde komma ihåg. Jag skriver upp vad vi ska skaffa och göra så att jag kan släppa det sedan. :)
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-03-21 08:26:33 följande:
    Kel, tackar. Hon gick upp 200 g på bara några dagar när vi ökade mängden ersättning, så det är nog ingen fara.
    Vad skönt!!! Solig
  • Sunseed

Nu kan vi väl allesammans brista ut i ett litet fniss ihop va? För nu har jag toppat det hela med morgonkräkning! Nu skrattar jag faktiskt åt eländet här för nu inser vi att vi inte har så mycket mer kvar. Om någon säger till mig att det är lätt att vara gravid så kommer jag att brotta ner personen i en snödriva och mula!

• Kelsson1

Sunseed: Fast just nu är det inte så skrämmande om du hotar med brottning o mulning för det första får du ju inte gå ut Tungan ute
    Nej, jag tror inte att du behöver fler kuddar om de alla känns bra (inte knöliga eller så). Menade bara att kan vara bra att ha fler än 1  

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-03-22 08:02:52 följande:
    Sunseed: Fast just nu är det inte så skrämmande om du hotar med brottning o mulning för det första får du ju inte gå ut Tungan ute
    Nu har jag köpt broddar så nu jäklar!!! 
  • 7879

Hej! Hur är det med alla? Både och här... koliken har minskat vilket är skönt, brukar bara bli en stund per kväll. Har njutit av de4 fina vädret med att gå promenader. Har en hemsk man just nu och känner att jag inte vet hur vi skall gå vidare....

• Kelsson1

7879: Det är inte lätt när man har småbarn. Vi har också haft stora kriser under året som gått. Hoppas ni kan hitta tillbaka till varandra. Bra tips från andra som testat är parterapi...

• 7879

Ja dessvärre får jag inte med min man på det och då vet jag inte om det gör nytta. Ett uttal från honom idag var att om bebis skriker och den fortsätter skrika när man tröstar det kan man lika gärna logga ifrån sig barnet och låter det ligga skrikand3s för sig själv. Undrade om han menar allvar och ja, blir det inte nöjt nörd man försöker tröst a, ja då kan det lika gärna ligga och skrika för sig själv.

• 7879

Ha, vad härligt fina ord det blev! Logga= lägga, nörd= när, resten förstår ni nog

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011