• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Sunseed

Vill bara säga lite snabbt att operationen är gjord och liten mår bra. Nu väntar eftervård, men jag gråter av glädje och har så gjort hela eftermiddagen. Nu ska vi bli friska!

• Speck

Sunseed: åh hoppas att han äntligen kan få äta sig mig, slippa spyor o smärta!

• Najje79

Sunseed: vilken modig hjälte nu har! Vad skönt att de hittade felet och har åtgärdat det. Massor kramar!

7879: vi har haft ett jättetufft år, min man och jag. För ett par månader sedan började vi gå i familjerådgivning (vi har gått i parterapi tidigare men då berodde det mkt på att jag mådde dåligt). Det har hjälp på bara några ggr, vi fick en man som vi båda kände förtroende för och har tagit upp sådant som känns svårt att ta upp vid gräl och annars också. Hoppas ni kan lösa det och hitta en bra väg för er båda. Du får jättegärna inboxa mig om du vill, jag vet hur det är att ha det tufft i förhållandet den första bebistiden! Kram!

• 7879

Najje: tack! Jobbigt att ni haft det jobbigt men skönt att familjerådgivning verkar funka!

• Kelsson1

7879: Förra sommaren när Jenni var 6månader gav vi henne mat så fick hon bara flaska när hon skulle sova (även på dagen) o det var hon nöjd med.

Sunseed: Så otroligt skönt att veta att operationen gått bra. Stor Kram till lilla familjen!  

• Sunseed
    Najje79 skrev 2013-06-18 19:42:52 följande:
    Sunseed: vilken modig hjälte nu har! Vad skönt att de hittade felet och har åtgärdat det. Massor kramar!

7879: vi har haft ett jättetufft år, min man och jag. För ett par månader sedan började vi gå i familjerådgivning (vi har gått i parterapi tidigare men då berodde det mkt på att jag mådde dåligt). Det har hjälp på bara några ggr, vi fick en man som vi båda kände förtroende för och har tagit upp sådant som känns svårt att ta upp vid gräl och annars också. Hoppas ni kan lösa det och hitta en bra väg för er båda. Du får jättegärna inboxa mig om du vill, jag vet hur det är att ha det tufft i förhållandet den första bebistiden! Kram!
    Jag tänkte på det härom dagen. Vad skör man är efter IVF-resorna. När pluppen har varit sjuk uppepå det och gråtit och kaskadspytt konstant under en längre tid så märker man hur lätt man tär på varandra. Nu hade vi turen att det allra jobbigaste gick att "operera bort" eftersom liten mår bättre nu och vi är lättade, men jag kan verkligen tänka mig hur tufft det skulle vara om det ÄR mycket hela tiden under en längre period efter att man har fått barn. 

Jag kommer inte tveka att gå och prata om vi dippar igen. Nu har det gått bra hittills, men ibland behöver man lite hjälp och en puff i rätt riktning.

Hjärta 
  • Sunseed

Tack för era hejarop och hållna tummar. Igår grät jag till och från hela dagen av lättnad. Det var först då jag märkte vilka enorma anspänningar som fanns i kroppen. Jag märkte att jag hade svårt att andas djupa andetag, för jag har kippat en längre tid, och jag blev yr och insåg att jag också glömt bort att dricka vätska. Idag är allting mycket bättre. Han får i sig små mängder mat, är bortkopplad från alla apparater och ansiktet lyser av harmoni. NU inser jag hur ont han har haft det varje gång han har ätit. Stackars, stackars liten. Och att nu få mata och kunna trösta utan att apparaterna tjuter för att man trasslar till sladdar är gudomligt. Inga ledsna, stora ögon som är hungriga...

Med liten tur, om han går upp i vikt närmaste dygnet/dygnen får vi åka hem senast midsommar.

• Cice
    Sunseed skrev 2013-06-18 18:45:33 följande:
    Vill bara säga lite snabbt att operationen är gjord och liten mår bra. Nu väntar eftervård, men jag gråter av glädje och har så gjort hela eftermiddagen. Nu ska vi bli friska!
    Jag  hålller tummarna för att allt ordna sig...{#emotions_dlg.flower}

Jag fick ett prematur ( för tidigt född ) barn för länge sen, och hon mår sjuk nästa hela tid... Jag vet precis hur du känner dig... 

Lycka till, o tar väl hand om er !!! Hjärta
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011