• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Gloxi: Misstänkte aldrig annat än att du ser till att bebis får i sig allt den behöver . Kommenterade bara olikheterna gällande rekomendationer är så olika mellan länder eller ja till o med landsting eller olika BM beroende på vad de själva har för preferenser . Så finns nog inte så mycket rätt och fel mer tyckande och smak (o våga lita på sig själv och sina egna instinkter)

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-07-11 11:13:42 följande:
    Kel, jag blandar i ersättning, så den gröten jag gör är berikad med järn. Det kanske verkar så, men jag är inte någon fanatiker som lagar allt själv. Bebisen får även burkmat.

Sunseed, man ger ju det man själv tycker är bäst eller smidigast. Här brukar den första fasta födan vara lite gröt. I början är den lös, mer som välling i konsistensen. Om du vill kan jag inboxa dig recept från danska "Sundhedsstyrelsens" folder med rekommendationer på mat till bebisar och små barn.
    Väldigt gärna!! 
    Jag tänker att man t o m skulle kunna göra gröt utblandat med ersättning och bär och mixa till någon slags välling om man vill ge lösare i flaska, med det som behövs i? Jag tar gärna emot recept!  
  • 7879
    Gloxi skrev 2013-07-10 23:48:05 följande:
    7879, här är det ok att ge egen gröt om barnet dricker minst 400 ml ersättning per dygn. Då får det i sig tillräckligt med järn. Jag brukar erbjuda en flaska c:a en timme efter gröt/mat för att säkra mig att hon är mätt. Det är inte alltid hon vill ha något, men så vet jag att hon är mätt. Iom att hon sällan äter på natten, så blir det c:a 5 måltider per dygn (jag räknar inte in flaskorna hon får efter fast föda för det är bara utfyllnad). Din flicka äter väl oftare om hon äter 2 ggr på natten också? Vill hon inte dricka vatten till maten? Min gör det till fast föda. Så länge hon verkar må bra, är det säkert ingen fara att hon inte dricker så mycket. Mat innehåller ju också vätska.

Nej nu har det faktiskt inte blivit så mycket natt nål på ett tag. Jo hon dricker lite vatten till maten och gröten, men bara några klunkar. Visst är det vätska i mat och gröt med och bra mår hon, så kanske onödig oro Jag gjorde egen gröt till stora tjejen och hon mår bra så jag provar nog det på Isabelle med snart.
  • Sunseed

Operationen har verkligen gjort susen. Han kommer ikapp sig som bara den. På två veckor har han ökat från 3990 gram till 4705 gram! Jag fick en chock!

• Knytet

Sunseed, WOW det var inte dåligt. Bra jobbat av lillkillen .
    Här händer det också grejer. Ludvig rusar fram i sin gåstol o har börjat krypa så smått. 6 mån gammal o hur intresserad som helst. Man får kolla honom hela tiden nu då han tar sig till allt o försöker käka både växter o vad han kommer över. Vi trodde vi kunde vänta med barnlås på lådor o skåp men vi får tänka om haha. Men det är kul

• Sunseed
    Knytet skrev 2013-07-18 11:13:42 följande:
    Sunseed, WOW det var inte dåligt. Bra jobbat av lillkillen .
    Här händer det också grejer. Ludvig rusar fram i sin gåstol o har börjat krypa så smått. 6 mån gammal o hur intresserad som helst. Man får kolla honom hela tiden nu då han tar sig till allt o försöker käka både växter o vad han kommer över. Vi trodde vi kunde vänta med barnlås på lådor o skåp men vi får tänka om haha. Men det är kul
    Åh vad roligt! Det är så himla roligt att se dom utvecklas! Varje tid är ju underbar. Nu när Pluppen har börjat skratta och le så blir man ju galet varm i hjärtat. Jag förstår att det måste vara hektiskt för dig!
  • 7879
    Sunseed skrev 2013-07-18 09:23:00 följande:
    Operationen har verkligen gjort susen. Han kommer ikapp sig som bara den. På två veckor har han ökat från 3990 gram till 4705 gram! Jag fick en chock!

Vilken kille! Vad han äter! Roligt!
  • 7879

Knytet: vad roligt att han kommer framåt! Min tjej kommer bara bakåt och åt sidan ännu, men är på god väg att ta sig framåt. Jo man måste verkligen passa, Isabelle lyckades få tag i syrrans bulle som hon mumsade i sig.

• Knytet

7879, haha, vad söt !! Dom är så härliga. Så med och intresserade. Allt går så snabbt. Ena dan stod Ludvig bara i gåstolen o några dar senare sprang han fram. Svårt att hänga med i allt som händer känner jag. Får bli bättre på att skriva upp framstegen. Kan va kul om vi får till ett syskon

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011