Gloxi skrev 2013-07-10 23:48:05 följande:
7879, här är det ok att ge egen gröt om barnet dricker minst 400 ml ersättning per dygn. Då får det i sig tillräckligt med järn. Jag brukar erbjuda en flaska c:a en timme efter gröt/mat för att säkra mig att hon är mätt. Det är inte alltid hon vill ha något, men så vet jag att hon är mätt. Iom att hon sällan äter på natten, så blir det c:a 5 måltider per dygn (jag räknar inte in flaskorna hon får efter fast föda för det är bara utfyllnad). Din flicka äter väl oftare om hon äter 2 ggr på natten också? Vill hon inte dricka vatten till maten? Min gör det till fast föda. Så länge hon verkar må bra, är det säkert ingen fara att hon inte dricker så mycket. Mat innehåller ju också vätska.
Nej nu har det faktiskt inte blivit så mycket natt nål på ett tag. Jo hon dricker lite vatten till maten och gröten, men bara några klunkar. Visst är det vätska i mat och gröt med och bra mår hon, så kanske onödig oro

Jag gjorde egen gröt till stora tjejen och hon mår bra så jag provar nog det på Isabelle med snart.