• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Livets goda ting

Välkomna alla nya!!

Meede: Grattis till ett pickande hjärta ..såg din kommentar oxå..vi är ju väldigt nära varandra i datum för bf

Kelsson: Skönt att dina symptom är tillbaka !!!

Strössel, speck el vickan..nyfiken bara men vad är RUL?

Vickan & strössel: håller tummarna för er imorgon!

EGO: har inte kräkts men har nästan ett konstant illamående som varierar under dagen, har även tappat aptiten..är det någon som känner igen sig?
    Bara en vecka kvar till vårt första vul

• Kelsson1

LGT: Jag har varit väldigt illamående utan att spy. Har svårt för att tro att det skulle vara för graviditeten, inbillar mig att det är för att jag har ätit för mycket...
    Men bara en vecka kvar, det är ju jätte snart! Härligt! Stor Kram!

• Speck

LGT: RUL = Rutin UltraLjud = "det stora ultraljudet", gör vanligtvis i vecka 19 (18+0), det är då de gör en nooooggrann koll på alla organ, ryggrad, leder, mäter huvudet, magen, lårbenet och ger dig ett BF-datum (gäller dock inte oss eftersom vi vet med exakt noggrannhet vilket datum vi blev gravida).

• Speck

Alltså bara själva delen med bf-datum är det som inte gäller oss IVF:are, självklart gör de allt annat som att mäta och kolla leder o organ.

• Livets goda ting
    Speck skrev 2011-04-13 21:24:28 följande:
    LGT: RUL = Rutin UltraLjud = "det stora ultraljudet", gör vanligtvis i vecka 19 (18+0), det är då de gör en nooooggrann koll på alla organ, ryggrad, leder, mäter huvudet, magen, lårbenet och ger dig ett BF-datum (gäller dock inte oss eftersom vi vet med exakt noggrannhet vilket datum vi blev gravida).
    Tack, då är det vi har planerat in i slutet av juni men innan dess väntar Nupp och KUB test..
  • Livets goda ting
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 21:22:19 följande:
    LGT: Jag har varit väldigt illamående utan att spy. Har svårt för att tro att det skulle vara för graviditeten, inbillar mig att det är för att jag har ätit för mycket...
    Men bara en vecka kvar, det är ju jätte snart! Härligt! Stor Kram!
    Nej, det är klart det gravidsymptom Kram på dig
  • Aurora1979

Mår oxå illa utan att spy.  Så tänker att det nog är lika vanligt att "bara" må illa som att faktiskt spy av illamåendet.

• strössel
    Dummle skrev 2011-04-13 20:26:34 följande:
    Strössel: Får du svar på hela kub testet imorgon, blodprovet oxå? Vart gör du kub test om man får fråga. Det blir nog att vi gör vårat i gbg, finns nog inget på vår hemort.
    Ja det får man alltid, det är därför man tar blodprovet innan så det är färdigt när man gör ultraljudet. Jag ska göra mitt ultraljud i Eksjö. Och grattis till ett fint ultraljud idag med ett tickande hjärta visst är det underbart att se ?

Vickanl: Jag kommer nog somna direkt när jag lägger mig ner, varit uppe tidigt och kört en massa mil idag är helt slut.
  • Livets goda ting
    Aurora1979 skrev 2011-04-13 21:39:04 följande:
    Mår oxå illa utan att spy.  Så tänker att det nog är lika vanligt att "bara" må illa som att faktiskt spy av illamåendet.
    Ok, skönt att höra att man inte är ensam... det är ju inte kul att vara illamående men det är ju bara under en begränsad period i ens liv ( och förhoppningsvis en gång till i framtiden)!
  • Viksan07

Kelsson: Vad skönt att det inte har kommit mer blod sen igår! Låter lovande

Villsågärna: Välkommen hit!! Vi känner ju varandra från dec-tråden

EGO: Kan inte rekommendera att ha bihåleinflammation och vara gravid samtidigt - nu kan man varken äta eller röra på sig, utan att kräkas och att det känns som att huvudet ska explodera... Tydligen får vi gravida lätt problem med bihålorna - suck, är det något som vi inte får??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011