• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel
    Skrollansmamma skrev 2011-04-22 10:00:02 följande:
    Strössel - jag tror anledningen till att ingen kommenterar på dina inlägg är förmodligen för att de bara handlar om dig. De flesta här vill diskutera varandras situationer och ämnen.

Du får gärna förklara vad du menar med det ? Gick tillbaks och kollade på mina inlägg har inte alls handlat bara om mig, jag har kommenterat både Jis , speck, vickan och kelsson bland annat. Så du menar jag att jag platsar inte in här då jag är väl lika gravida som dom eller att jag får inte skriva nåt om hur jag mår eller hur det är med min mage/bebis utan jag ska bara kommentera andras graviditeter ? Är det så du menar ?

Och jag kan kopiera massor av inlägg härifrån som folk har skrivit som bara handlar om dom.

Får be om ursäkt då att jag mår bra och min graviditet än så länge är felfri , att jag inte har några problem att diskutera eller några ämnen.

• strössel

Efter att ha fått mail av en topptjej här i tråden efter mitt inlägg om att inte vara kvar i tråden fick mig att välja att stanna kvar här i tråden, och vi får samas i tråden att vissa pratar mycket om symtom medans några kanske pratar om inköp osv. Är säker på att vi kan glädjas åt alla inlägg oavsett hur långt vi har kommit i graviditeten.

Missan: Tack lycka till själv med din graviditet är säker på att det kommer gå jättebra kram Skrattande

Jis:  Hoppas det vänder snart och att det blir bättre inte roligt att tillbringa tid på sjukhuset men om det för med sig nåt bra så är det värt det, hoppas du får svar på varför det kommer blod  kram.

• Vickan I
    Speck - ja visst är det häftigt med magen och hur det kan röra sig så . Längtar dit jag med. har ju inte velat ha ngn mage som syns fram till nu, men nu längtar jag plötsligt efter det. Klart vi ska hålla reda på varandra hela vägen fram i mål! Oj vecka 24 snart, hur kan tiden gå så fort för sig, men inte för mig haha.

villsågärna - Tack, hann få lite puls ska ju erkännas innan jag hittade rackaren lååångt där nere. Skönt man kan lyssna in lite då och då, eftersom det känns långt till nästa koll för mig i v 20. Då måste du ha beräknat bf strax innan mig då . Fick du med ngt du ska smörja med? Min var ju köpt begagnad och jag använde bara lite vasselin, men gör ju så jäkla ont i öronen när det raspar till när jag flyttar den då det inte glider bra. Gud vad skumt det här måste låta för dem som inte har ett angelsound själva ännu haha.

Ingen nämnd ingen glömd, eller hur är det man brukar säga, men jag tycker allas inlägg är mer eller mindre egoncentriska haha. Man skriver ju om det som händer i ens liv eller så jämför man ngn annans oro med det som man själv varit med om så då beskriver man ju hur det var för en själv för att lugna/trösta ngn annan osv. Eller så frågar någon hur någon annan mår och så berättar den personen...ja som sagt det handlar ju om det största man kan vara med om det här. Vi vill ju alla att det ska vara en tråd där alla ska känna sig välkomna och som redan i förra tråden där många av oss också hängde så vet vi ju att det perioder kretsar extra mycket runt vissa personer som har det jobbigt och sedan klingar det över och då är det ngn ny som behöver extra pepp och stöd av oss andra. Jag minns själv att jag "snodde" mkt utrymme med mitt utomkveds i höstas och sedan igen med metotrxatet och ni var alla där för mig vilket betydde oerhört mycket. Nu är de andras tur och sedan kommer det nya igen. Hoppas vi kan fortsätta hålla den här tråden glad och trevlig så att alla kan känna att dem är välkomna. Det är jätteviktigt. Kram alla!
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • kasa01

Hej alla! Har följt med men inte skrivit så mycket. Behöver hjälp, vad fasen ska jag göra åt illamåendet? Är hemma nu, sängliggande, mår så illa att jag inte kommer ur sängen.. Har inte mått så här dåligt förr, har två graviditeter bakom mig (en son o en mola). Har läst om illamående, men inget hjälper. Har seaband o lergigan comp, inget hjälper... Urk! Jis, lider med dig. Fy vad obehagligt m blödningen du beskriver. grattis till små hjärtan på vul! Vill skriva mer, men mår så illa..

• Skrollansmamma

Vickan I - jag har BF 23:e okt, du?

Angelsounds kan onekligen ha både en lugnande effekt men även raka motsatsen! Jag blev också förvånad över hur långt mer man fick lyssna!
    Jag tror du kan köpa gel på Apoteket - jag fick med det när jag köpte - en pyttetub som inte räcker långt :)
    Jag har inte helt greppat din situation - varför har du koll i v 20? O varför tar du sprutor?

Kasa- inte duktig på illamående. Kan du äta alls? Annars tror jag att det blir liiite bättre om du försöker få något i magen - vadsom helst! Stackare! Vad är mola för något?

• Skrollansmamma

Haha - ligger i trädgården o solar på mage, tror inte det kommer gå så länge till så jag passar på. man vill ju inte blända folk med sin baksida i sommar :)

Så om jag skriver mkt fel skyller jag på iphonen :)

• Aurora1979

Vet inte om jag tillför så mycket i tråden heller och jag känner mig lite mittemellan... gravid i v.11. Tycker bara att ingen ska behöva känna sig utanför. Även jag har väl haft inlägg som inte fått någon respons alls, har heller inte haft några som helst problem att klaga på. Som Vickan skrev så skriver vi väl alla mer eller mindre egocentriskt? :D Man har ju inget annat att jämföra med oftast om man nu inte rabblar ur en faktabok. Ju fler i tråden desto mer "bortglömd" blir man väl? Men det är väl klart att alla ska få vara med?

• Aurora1979

kasa01: Kan tyvärr inte tipsa så mycket om illamåendehjälp. Det enda som hjälper på mig är att äta. :/

• missan

Bra, att du inte försvann Strössel! :) Ja, vi får hoppas och se till att tråden känns bra för alla, i vecka 6 som 24! Vi har ju trots allt mkt gemensamt 1) vi är gravida 2) vi har genomgått IVF :) Kasa: tyvärr vet jag inte heller mkt om illamående. Ringt sjukvårdsupplysningen? Hoppas du mår bättre snarast!!!

• Jis

Im home again! Lycka! Inget mer blod heller. Jippie! Berättade för mamma å pappa igår, dom blev så glada att dom grät!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011