Inlägg från: Fisbubbla |Visa alla inlägg
  • Fisbubbla

Lilla Edet! = )

Hej goa FL´are!

Jag undrar om det finns Lilla Edet-bor på forumet som kan ge nyttiga tips till en blivande inflyttad göteborgska, och kanske träffas över fika eller lekstund med barn.

Vi flyttar i sommar (har köpt hus) och lämnar storstan Göteborg bakom oss, för ett lugnare liv i ett mindre samhälle. Jag känner ett fåtal människor på orten, men det är ju alltid trevligt att lära känna fler.

Så! Finns ni därute, så tveka inte att skriva en rad eller två!  Solig
  • Svar på tråden Lilla Edet! = )
  • Fisbubbla

Åh, vad kul att du svarade!

Är du född och uppvuxen på orten? Eller kanske också inflyttad?

Flyttlasset kommer att gå kring månadsskiftet juni/juli och det lär säkert ta sin tid med att rota sig, men självklart hade det varit kul att ses.
    Har ställt barnen i dagiskö (har en 3- och en 5åring) och väntar på besked om placering. Är dina barn i dagisåldern?

• Fisbubbla

Då är våra döttrar jämngamla! Glad

Barnen ställdes i kö till kommunal förskola och förhoppningsvis får vi placering i de centrala förskolorna.
    Vi kommer bo rätt centralt så det passar ju förträffligt. Men jag har fått höra av bekanta på orten att det är väntetider överallt, så vi får se vad som händer.

Men Nya skolan har jag inte hört talas om! Nu blev jag nyfiken faktiskt. Så det är i privat regi?
    Vet du om förskolan har en storbarnsavdelning också? Berätta gärna mera!

Var bor du på orten? Också centralt?

• Fisbubbla

Tack, tack!
    Ska kolla upp detta bums och sätta barnen i kö där också.
    Var ligger Nya skolan någonstans? Är det centralt, på Ström, Hjärtum?

• Fisbubbla

Det är precis sådana här tips som ovärderliga när man blir ny på annan ort!

Surfade runt på kommunens hemsida men där står inget om Nya skolan, så jag googlade och fick träff. Har läst på deras hemsida och nu känner jag igen förskolan utifrån bilderna (där har vi kört förbi ett par gånger), så nu vet jag var det ligger.
    Verksamhetsbeskrivningen på hemsidan låter väldigt bra! Har laddat ner ansökan direkt, så det ska printas ut och fyllas i.

Tack för tipset! Glad

• Fisbubbla

Sådärja!

Barnen har fått dagisplats på Solrosen, med start i september.

Jag undrar, Häckhäxan, hur är bussförbindelserna till Trollhättan? Går bussarna ofta? Kan man betala biljetten via sms?

• Fisbubbla

Jag har inget körkort så det lär nog bli många bussresor för min del, om jag ska iväg. Åtminstone tills kortet är taget iaf. De jag känner på orten åker aldrig med bussen, utan det är mycket bil där om de ska iväg.

Men då vet jag var busskorten finns, ska kolla upp detta!

Japp, Solrosen är det gula dagiset i svackan.

Svar på tråden Lilla Edet! = )