Inlägg från: Jan Holmström 69 |Visa alla inlägg
  • Jan Holmström 69

Varför detta hat mot pedofiler?

RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:46:39 följande:
    Du får tro vad du vill. Eller så tar du mitt goda ord för det. För om jag var pedofil, skulle jag då inte berätta det här? Vad finns det för mig att vinna genom att ljuga och påstå att jag inte är pedofil när jag är det? Jag är inte pedofil och att du genast drar den slutsatsen ser jag dig som en mycket trångsynt person. Du har också gett mig intrycket att du inte är särskilt smart.
    Varför skulle jag inte vara smart? Jag dömer inte dig utifrån faktumet att du är pedofil så du borde behandla mig lika och inte döma mig utifrån vår konversation?

Jan
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 18:54:06 följande:
    Homosexualitet är inte skadligt som samma sätt som pedofili och därför ska dessa två "läggningar" som Ts så fint kallar det jämföras över huvudtaget. Pedofili är något sjukt och snevridet som inte borde existera i vår värld. Du tror att pedofili kommer att bli socialt accepterat i framtiden, med andra ord?
    Så länge det endast involverar fantasier, ja. Folk kan inte hjälpa hur de känner, tycker och tänker. Folk kan inte rå för deras personligheter och andra karaktärsdrag. Min son kan inte rå för att han är autist, men han förtjänar att bli retad på grund av det ändå, menar du?

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:58:50 följande:
    Du har bevisat din begränsade kapacitet nog i min mening i den här tråden. Du verkar också har synsvårigheter. Jag är fortfarande inte pedofil.
    Det var så jag uppfattade dig, precis som du uppfattar mig som en trögsint idiot med synsvårigheter, vilket jag inte är.

Jan
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 19:01:46 följande:
    Nu svävar du ut från ämnet helt. Vad har autism med pedofili att göra över huvudtaget? Autism skadar ingen annan, som sagt. En pedofil som inte lever ut sina fantasier genom att våldföra sig på barn lever troligtvis ut den genom att titta på barnporr eller annat som skadar i ett större perspektiv. Håll dig till sakfråga, att påstå att pedofili är ett karaktärsdrag är ju absurt.
    Vad anser du att pedofili är då? En sjukdom som man får en diagnos på på sjukhuset? Hur tror du reaktionerna ser ut när en patient diagnostiseras med pedofili i ett allmänt sjukhus? Dina uttalanden är befänga och absurda.

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:03:04 följande:
    Isåfall får du lära dig skriva lite bättre. För du låter tämligen som just en trögsint idiot med synsvårigheter.
    Du erkände i trådstarten att du känner att barn är sexuellt attraktiva och hoppas på att resten av världen känner likadant. Förutom detta så har du förstört min lördagkväll.

Jan
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 19:09:23 följande:
    Diagnosen sätts väl för det första inte på ett allmänt sjukhus? Sen när har jag påstått detta? Diagnosen sätts av en psykolog.

Att du jämför autism med pedofili är vad som är absurt.

Jag anser att pedofili är något skadligt som inte bör existera i vår värld. Att känns en sexuell attraktion till barn är något ohälsosamt. Jag skulle vilja säga att det är en slags tvångstanke och ett missbruk och grunderna för det är psykiska, inte fysiska.
    Jag vet inte vad du vill bevisa för mig, men du påstod att pedofili var en sjukdom och således drog jag en paralell mellan pedofili och autism som också är en sjukdom. Var ligger det absurda i det?

Jan
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 19:13:40 följande:
    Att du verkar jämföra de två olika diagnoserna som om båda var lika naturliga, det är det absurda jag syftar på.

Jag försöker inte bevisa något för dig, jag uttrycker mina åsikter och svarar på dina frågor du ställer när du citerar mina inlägg.
    Båda är ju naturliga, även om de är moraliskt olika. Pedofili var liksom inte en sjukdom som skapades av någon professor, utan det ligger i naturen naturligt sett. Hur ska jag förklara detta för dig så att du kan förstå?

Jan
  • Jan Holmström 69
    puss skrev 2011-04-16 19:19:50 följande:
    men ts skrev ju att ALLA känner eller känt sexuell dragning till barn. det är ju bevisat, enligt ts.
    Det beror antagligen på psykologiska faktorer, t.ex. att han under förnekelse falskeligen intalat sig själv att alla andra tänker på samma sätt som han gör.

Jan
  • Jan Holmström 69
    puss skrev 2011-04-16 19:36:04 följande:
    ja, han kan ju inte skriva så som i ts och sen neka till att det gäller även honom själv?
    fast å andra sidan är idioti sällan logisk.....
    Mycket sant!

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:38:15 följande:
    Jag har aldrig påstått att jag finner barn sexuellt attraktiva. Jag bara citerade fakta.

Angående din lördagskväll kan jag bara ge tipset att knäcka ett par kalla och möjligtvis röka en hövdi*g så ska du se att det går över.
    De människor som påståendet gäller, dvs. alla, innefattar ju även dig, och därav bedömde jag dig som en pedofil. Inget illa menat.

Några kalla blir det i vilket fall då jag dricker mig till söms varje natt. En hövding blir det nog inte dock, då jag måste pissa varje vecka ifall jag vill behålla mitt jobb.

Jan
  • Jan Holmström 69
    Irina m skrev 2011-04-16 19:40:52 följande:
    Är det så konstigt att man avskyr den läggningen? man vill skydda sina barn!
    skulle min son bli antastad av en vuxen skulle jag kunnat åka in på livstid för mord.
    men det finns bara det alternativet för mig. rör mitt barn o du dör.
    Det ser inte bra ut för ditt barns framtid. Antastad som barn och en mördare till mamma. Hur tror du din sons psyke kommer finna sig som vuxen?

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:46:28 följande:
    Ha, detta skrattade jag gott åt.
    Det är bara sanning!

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:57:14 följande:
    Förlåt min svenska. Har inte bott i Sverige sedan jag var 15-16.
    Måste bara fråga och trotsa reglerna för off-topic. Var bor du nu då?

Jan
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?