• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

puss skrev 2011-04-16 20:06:54 följande:
    dras till barn på ett icke-sexuellt sätt? då är de inte pedofiler, enligt defenition.
    mycket sant. Men de klassas som det i folks ögon. Tänk dig en 80-årig gubbe glida runt och skrika "JAG ÄR KÄR I EN FYRA ÅRING!!!!" folk skulle genast klassa honom som pedofil.
  • RainMan1x7x
    Anonym skrev 2011-04-16 20:11:32 följande:
    Att du jämför pedofili med homosexuella tycker jag är förkastligt. Homosexuella våldtar väl för fan inte alla män, det finns väl lika många homosexuella våldtäktsmän som heterosexuella.
    Att jämföra homosexualitet med pedofili som om det vore samma sak... på samma vilkor... nej där får du faktiskt ge dig.
    Nej men pedofiler våldtar inte all barn heller.
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 20:11:05 följande:
    Okej, och det ska jag tro på så här utan vidare?

Du gnäller om att andra inte har fakta för sina påståenden, jag skiter fullständigt i om du påstår att du har forskat om det. Ska du peka pinne på avsaknad av fakta i människors inlägg så kan du börja med att lägga upp din egen.

Och att göra ett skolarbete om slumpat ämne innebär INTE att man forskat i det. Det är som att påstå att jag skulle ha forskat i Polens ekonomiska utveckling bara för att jag skrev ett examinationsarbete om det när jag läste kulturgeografi med ekonomisk inriktning. Du får en facepalm på den med,  min vän.
    Jaså? Var går gränsen för att ha forskat i något då? Jag har i hela mitt vuxna liv förutom skolarbeten och uppsatser har jag forskat i det privat. I människors sexualitet alltså.
  • RainMan1x7x
    Anonym (va?) skrev 2011-04-16 20:19:05 följande:
    "Du kan påstå vad du vill. Du har fortfarande inte fakta att backa dig upp." skriver du. Men det har ju inte du heller. Det spelar ingen roll att du säger dig ha forskat mycket om detta, du måste komam med något konkret som styrker det du säger. Det är så det fungerar inom forskning. Man tar inte folks "goda ord", de måste bevisa och argumentera för sin sak.
    Jag insåg inte att dett var en vetenskaplig diskussion. Nej det stämmer. Jag har inget för tillfället att backa upp det jag påstår. Men är ni så sugna så tycker jag att ni själva letar upp faktan. Om jag kan hitta den så borde ni också det.
  • RainMan1x7x
    Anonym skrev 2011-04-16 20:24:31 följande:
    Så du menar att det finns barn som VILL ha sex med en vuxen? Då får du kalla mig trångsynt men det köper jag inte.
    Som någon annan skrev här innan så är vuxna alltid i maktposition gentemot barn och därmed kan det aldrig bli så jämställt i en sexuell situation att man kan säga att barnet vill ha sex med den vuxna frivilligt. Och är det inte frivilligt så är det våldtäkt.

Och om du vidare syftar på att det finns dom pedofiler som bara fantiserar så är det fortfarande väldigt svårt att veta vilka dom är och per definition är de då inte pedofiler.
    Precis som det finns de personer som fantiserar om att ha sex med nån av samma kön men inte är öppet homosexuell. Svårt att veta om de kniper käft liksom. 
    Men herregud människa. Du får en chans till. Läs igenom tråden igen och återkom. Du borde fatta då vad jag menade.
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 20:22:41 följande:
    För att kunna forska i ett ämne måste man först och främst vara utbildad forskare, ungefär där drar jag gränsen. Forskning är en vetenskaplig process och det krävs mer än några vhsfilmer och tidningsartiklar från 1990 för att kunna ge ett tillfredställande resultat av en forskning.

Dina filmer och andra källor kan vara rena påhittet av diverse hobbypsykologer och därav blir din forskning totalt värdelös, för att du inte har vetenskaplig fakta från utbildade forskare att luta dig tillbaka på.

Hur många intervjuer har du gjort med pedofiler? Hur många intervjuer har du gjort med utsatta barn? Hur många utbildade forskare har du diskuterat ämnet pedofili med?
    Nej isådanafall så är jag inte forksare. Men jag har läst om dett ai kanske 10-15 år. Sedan tror jag inte att hobbypsykologer har resurser att genomföra undersökningar på den skalan. Man mätte hur hjärnan och hjärtat reagerade på bilder på barn. Man mätte hur hormonnivåer res och föll. CA en halv procent av befolkningen i vita länder fick en direkt sexuell kontakt med barn. De blev alltså kåta rent ut sagt. Ca 98% blev på något sätt berörda i områden som är sexuellt kopplade. De började pumpa ut hormoner som också används vid sexuella attraktioner. Linjen mellan att Gilla barn och att Tända på barn var alltså hårfin. Sen räknas pedofiler i dagens samhälle som barn alltså upp till 18 år. Även om när man rent psykologiskt räknar barn som är färdiga med puberteten som vuxna. Freud skrev om hur "en man som påstår sig inte känna dragning till en 12-årig flicka, ljuger". Freud var knappast en hobbypsykolog.
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 20:28:34 följande:
    Jag är inte intresserad av att leta upp fakta som stöder dina påståenden, tyvärr. Jag har annat för mig. Tycker att du är en mycket lustig människa som citerar mina inlägg försöker påpeka att fakta är A och O och att jag inte har publicerat någon över huvudtaget, samtidigt som du själv påstår dig ha forskat i ämnet men inte kommer med någon konkret fakta.

Mycket lustig, okunnig och så typiskt familjeliv. Det är trist att flashback är blockat på mitt arbete.
    Jag är ny här sp kanppast FL människa. Vill du ha källor så får du ta och göra det. Jag har också saker att ta hand om serru. Är en miljard mil ifrån mina uppsatser och även om jag hade de framme så förstår jag inte hur de skulle hjälpa.

OT: Leta upp "run" eller "kör" på din dator. När den lilla rutan kommer upp skriver du "cmd". När den svarta rutan kommit upp skirver du "ping" Sedan www.flashback.org. Du låter den ladda. När den har laddat klart så kommer du se en liten kod efter www.flashback.org i den svarta rutan. Skriv in den koden i din browser.
  • RainMan1x7x
    hullulla on halvat huvit skrev 2011-04-16 20:44:07 följande:
    Angående att alla pedofiler inte våldtar barn ; jag kan förstå att en del pedofiler endast fantiserar men inte lever ut sina fantasier - DÄREMOT så är det så att de pedofiler som lever ut sina fantasier begår ett övergrepp/något som är olagligt och fruktansvärt ur alla synpunkter!
    Det går inte att jämföra med homo- hetero- bisexuella som kan leva ut sina fantasier LAGLIGT
    Nej men man kan jämföra dessa med homo-hetero-bisexuella som våldtar. Män och kvinnor som antastar barn är världens avskum. Långa fängelsestraff borde sitta fint. Inte för att de skulle hindra fler pedofiler. Men jag tycker ändå att pedofilerna ska sitta inne så länge att barnen som blev våldförda ska vara vuxna och stora nog att ge pedofilerna en omgång när de kommer ut.
  • RainMan1x7x
    Anonym (hatar dom!) skrev 2011-04-16 20:42:25 följande:
    Om du blivit antastad som 4 åring och någon hållit fast dig och tvingat dig till saker och som fortsatt göra så till du fyller 12 år och törs för första gången hota och säga ifrån, då skulle du förstå det hatet, men tänk mer på din jävla forskning!!Kräks 

Det finns inget värre och sjukare!
    Jag håller fortfarande med dig. Skulle någon ge sig på mina barn så vete tusan vilka hämningar jag skulle ha.
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 20:51:53 följande:
    Inget av dessa fungerade, tror att IT har trixat till det ordentligt här. Arbetar på ett säkerhetsföretag så.
    Du kom inte in på Hide my ass eller? Konstigt. Ring och skäll ut de svinen!

OnT: Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?