• EnStoltMamma

    Hela världen rasade :(

    Förra veckan fick vi beskedet att killen inte har några spermier :( eller det fanns iaf inga i provet han lämnade.. Vi trodde att det skulle funka med IVF och om allt såg bra ut kunde vi få börja redan i slutet av sommaren med hormoner mm, om killen hade några spermier. men nu ser det ut att inte bli så :( killen skulle få lämna lite fler prover och så skulle dom kolla om han hade några i sina testiklar.. är det vanligt att det finns där men inte kommer ut? vi längtar så efter en bebis :( sonen som jag har sedan tidigare är snart 3 år nu och vi vill så gärna ha ett syskon till honom..

    någon som vet om det är helt kört för oss att få ett gemensamt barn? eller finns det ändå en chans?

  • Svar på tråden Hela världen rasade :(
  • Jag är bara jag

    Om det finns spermier i testiklarna som de får fram vid biopsi har ni en chans. Då gör de ICSI istället för IVF. Annars återstår donatorinsemination,men ge inte upp än!

  • Trollmor78

    Hej! Förstår verkligen vad ni går igenom. För 4år sen fick vi smällen att cancer tog min sambos spermier. Han gjorde biobsi men det fanns inget =( Sorgen var stor men vi tog oss igenom det och besluta oss snarast för donation spermier =) Nu har vi en kille på snart 3,5år och en till på väg  (med samma donator) beräknat i sommmar. Det är bara vår familj som vet om fallet. Vi ville hålla det för oss själva, inga andra släktingar vet om det eller vänner. Bäst är så....Min sambo och jag pratar mycket om det men han känner att det är han som är pappan. Ingen tvekan, ingen i familjen känner nå konstigt heller. Som vår läkare sa, man blir inte bättre pappa eller  starkare band, bara för att man har blodsband. Utan uppfostran och hur man är med barnet. Vår son är så lik min sambo på sättet och allt, så det är verkligen som man brukar säga -"man bli som man umgås" =) Ha,haa Vi är lycklig liten familj, skulle aldrig byta bort vår son om så min sambo skulle få tillbaka sina simmare ;)
    Hoppas ni hittar er väg och lycka till med era beslut =) Och hoppas verkligen de hittar några simmare som inte hittade bara ut!
    Om ni vill fråga nånting så svarar jag gärna, eller undrar hur vi gjorde tänkte o.s.v
    Lycka till och stort Kram

  • EnStoltMamma

    Tac för svar! killen ska lämna lite fler prover och så ska dom göra biobsi. men vi räknar inte med att det finns några simmare.. bättre att förbereda sig på det "värsta".. men vi har redan börjat diskutera donation. men det är ju så lång väntan till allt :/ remisser hit och dit..  men den som väntar på något gott :P

    jag lovar att upd så fort vi vet mer =)

  • moii

    Oh vad jag vet hur det där är. Jag var på kurs med främlingar och delade rum med en person som jag inte känner när jag fick veta. Jag lider med er!

    Två spermaprov lämnade sambon och det fanns inga i något, men de hittade vid en sk. öppen biopsi.Nu gör vi icsi och jag är mitt uppe i andra omgången av sprayer och sprutor.

    Det är inte så ovanligt detta. Särskilt inte om mannen opererat ner sina testiklar som liten.

    Här är en tråd som du kanske vill läsa där du får följa lite olika öden

    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m51863043.html

    Försk att ha lite hopp även om det är svårt. De är så oerhört duktiga idag så ni klarar det nog!


  • EnStoltMamma
    Hjärtat längtar skrev 2011-06-15 16:50:07 följande:
    vi fick samma besked, vi ska adoptera Skrattande
    Det är ett alternativ för oss också.. men vet tyvärr inte om det funkar än på ett tag :/ Killen är 35 år och jag är "bara" 21.. så det dröjer ju ett tag tills det är aktuellt med att adoptera.. så vi gör allt vi kan för att få barn tillsammans tills dess =)
  • EnStoltMamma
    Hjärtat längtar skrev 2011-06-16 09:08:16 följande:
    Okej jag förstår. Har ni funderat på donation i Danmark? Där är väl billigt och ingen kö.
    Vi har funderat på alla alternativ. först ska vi se om killen har några spermier i testiklarna annars ska vi kolla upp donation och se vad som finns =) vi väntar bara på några provsvar som aldrig verkar komma :/ sen blir det nog uppehåll under sommaren när det är semester och sånt..
  • Lulis7

    Jag tror inte att det är helt ovanligt att de hittar spermier i testiklarna vid en biopsi. Vi trodde det var kört när det inte fanns spermier i sambons prov men sen hittade de i testiklarna. Ge inte upp än!

Svar på tråden Hela världen rasade :(