ShadowPriest skrev 2011-05-06 09:32:05 följande:
Hur menar du nu? Din 5-åring är som en 10-månaders?
Jag förstår att det känns jobbigt i ditt hjärta...*kramar* och hoppas någon i samma sits kan hjälpa och ge dig råd.
Jo min grabb kan i dagsläget sitta, sätta sig upp själv, haskrypa, rulla, ställa sig mot möbler och gå längsmed möbler, han kan jollra!
Han kan inte gå utan stöd, inte äta själv, inte klä på sig eller av sig, inte prata, nåt enstaka pappa/mamma säger han men vi vet inte om han menar just pappa/mamma, han kan inte stå själv utan stöd, han kan inte leka med leksaker normalt utan tugga på allt så än så länge kan vi bara köpa bebisleksaker åt honom för allt åker i munnen och han tuggar hårt på allt, däremot har han svårare att tugga ordentligt på mat!
Han utforskar väldigty mycket nu för det var bara 9 månder sen som han lärde sig och krypa och ca 1 månad sen han lärde sig att ställa sig upp själv mot möbler så nu tyggar han på allt som kommer i hans väg som tex. fjärrkontroller,papper,möbler,syrrans grejjer,toalettstolen (usch) och slänger leksaker i toastolen inte kul för mamma!
Ja det var lite om grabben min, men han är världens sötaste gullungepojk