• Frökensvår 83

    Tappat känseln i huden, nån som varit med om liknande?

    Upptäckte för några månader sedan att jag har tappat känseln i huden på framsidan av låret på en ganska stor fläck, någon som varit med om nåt liknande eller hört talas om vad det kan vara? Ska väl ta kontakt med sjukvården har jag tänkt men än så länge lider jag inte av det så.
     

  • Svar på tråden Tappat känseln i huden, nån som varit med om liknande?
  • Amazina

    Vad menar du exakt med att du tappat känseln? Är det bara beröring eller även smärta, värme, kyla?

  • Frökensvår 83

    Om jag tar på området med fingret liksom så känner jag inget i huden på en viss fläck. Jag känner ju trycket mot benet om jag tar i men inte i självaste huden. svårt att förklara men om det är som länken du skickade så indikerar det på att en nerv är i kläm i ryggraden, vad gör man isåfall åt det?
    Tacksam föratt du tar dig tid o svara =) 

  • skruttis11

    mitt högre underben är så

    du vet knickers byxorna de slutar ju vid knäna och när jag tar av mig dom så känns de som att byxorna sitter kvar..så har jag kännt nu sedan 06 nu kommer nästa skitsak att överfotryggen när jag tar över de så spirrar de över de 3 sista tånerna å har nada kännsel medans de spirrar :O vilket ungefär känns som sockerdricka eller när en hand eller så sover :O


    evelina 011017 kevin 060314 Leo 080920 (trebanrsmamma.blogg.se)
  • Kille28

    Det kan ju vara massa saker. Har själv så i detta nu. Efter en del googlande så kan det vara allt från MS till Vitamin b12 brist. Men lika bra att uppsöka läkare.

  • Mexx

    Jag har råkat ut för något liknande. Tappade känseln i huden på höger underben för ca 10 månader sedan. Märkte det först när jag körde med epilatorn (hårborttagningsmaskin). Det är en väldigt märklig känsla. Känseln är inte helt borta med nästan. Kontaktade vårdcentralen, var där men de kunde inte förklara vad det berodde på. Efter ca 8 månader var det något bättre men inte helt borta. Tyvärr har det blivit sämre och känseln är borta ända ner på foten just nu.


    Har du fått någon förklaring på vad det kan bero på?
  • Mellanmjölkens land
    Mexx skrev 2016-01-19 13:34:19 följande:

    Jag har råkat ut för något liknande. Tappade känseln i huden på höger underben för ca 10 månader sedan. Märkte det först när jag körde med epilatorn (hårborttagningsmaskin). Det är en väldigt märklig känsla. Känseln är inte helt borta med nästan. Kontaktade vårdcentralen, var där men de kunde inte förklara vad det berodde på. Efter ca 8 månader var det något bättre men inte helt borta. Tyvärr har det blivit sämre och känseln är borta ända ner på foten just nu.


    Har du fått någon förklaring på vad det kan bero på?
    Känner du tryck men inte om man lägger något lätt mot benet? Så är det för mig. Den känslan jag har är dessutom mer åt det smärtsamma hållet. Skulle bokat tid på vårdcentralen idag men hann inte.
  • Ywonne

    Hej

    Jag har oxå en fläck på h ben, strax ovanför knät utåt lite grann. Biten känns " död" för jag kan klia väldigt hårt utan att det känns nämnvärt. Likadant under h bröst, känns likadant....väldigt konstigt...trodde jag var ensam om fenomenet.

    För att få ett riktigt svar måste man nog söka hudläkare, vdc kan inget mer en skicka remiss till hud. Jag har nog haft detta i ett par år, kanske jag borde söka för det.

    Jag har absolut inga nervklämmor i ryggen som generera detta bortfall av känsel...det e jag 100 på. Men du som har " sockerdricka" i din fot? du har säkert det för jag fick falsk ischias( hade ryggskott) o pang satte det sig i mitt ben...h oxå kom jag på nu....o fick jätteproblem som höll i sig i 2 år med kramper i foten på nätter osv. Det där med " sockerdricka " i foten fick jag i samband med det och en kyla i foten som var hemsk. Kunde inte gå några längre sträckor utan fick hålla mig hemma. Fick ha hjälp med att handla mat bla....detta höll isig vad jag minns i över 3 v...men detta är 14 år sen nu

  • Asate

    Hej.
    Hur har det gått för er? Fick ni löst det? Va det någonting allvarligt?

Svar på tråden Tappat känseln i huden, nån som varit med om liknande?