• ModestyB

Klär pojken i kläning

MrBlueSky skrev 2011-04-29 01:29:28 följande:
    Hur du ska säga till henne:

"Du, jag har problem med att du är öppensinnad och genusmedveten. Min personliga åsikt är att det är hemskt att du klär din son i klänningar."

Då jag antar att syftet med att säga detta är att få kompisen att sluta klä sonen som hon vill och istället göra som du behagar (och inte bara att vädra dina egna fördomar eller medge din inskränkthet) så får du nog vara beredd på att hon också förhåller sig annorlunda till dig efter ett sådant uttalande. Lycka til
  • ModestyB

Vi har en dotter. Jag kan bli så oerhört trött på min man som vägrar ta på henne klänning. Han menar att han tycker att det är ett för könsbundet plagg, medan jag menar att det är att göra mannen till norm om man inte bär klänning. Klänning är för mig det ultimata plagget, bekvämt och lekvänligt, dessutom snyggt.

I andra kulturer bär män "klänning", dom har alltså fattat samma sak som jag-klänningar är super!

Det är du TS som har poblem och du bör allvarligt fundera på varför du lägger sådan kraft på att irrritera dig på saker som bryter mot DIN norm, finner du själv för mycket trygghet med din identitet genom tydlig könsprägel?

Svar på tråden Klär pojken i kläning