• crazy mom

Vad gör man när en förälder stjäl kläder från en annan??

Absolut inte på ett sådant extremt sätt...

Hos oss kan det möjligtvis hända att jeans eller liknande blir kvar hos pappan och inte kommer tbx vid nästa byte...

Jag har insett att det är rätt lönslöst att tjata ihjäl sig för att pappan ibland säger att den där tröjan var inte alls med hit....

Vi har ett gemensamt grundutbud till barnet. Dvs regnkläder och stövlar i skolan, Vinterkläder och grundskor.  Jag har tagit på mig att fixa dessa kläder för att få ok kläder (ja lite kontrollbehov  hehe) Sen kompletterar var och en med "solglasögon", vardagsgarderob, kepsar, vantar osv....

Skriv upp vilka kläder som åker med till mamman så är det lättare att luta sig på det än att försöka komma ihåg....

• crazy mom

Jag förstod inte riktigt om dina ord var riktade mot mig eller Åssi.

Jag förstår hur ont det gör i hjärtat. När min son var yngre behövde pappan lite hjälp med att sköta inköpen till barnet (han hade helt enkelt inte kunskapen och känslan vad ett barn behöver i garderoben =) Detta har han i stort sett tack och lov lärt sig nu. Min konkreta handling kring detta blev följande:

Jag köpte kläder vår och höstgarderob  hem till pappan.  (jag förstår inte hur vi praktiskt skulle kunna dela på alla kläder.... bära en garderob fram och tillbaka liksom ;)   Det löste sig väldigt lätt då jag har barnbidraget och jag enkelt gjorde avdraget innan jag satte över hans del.

Vem har flickans barnbidrag?

Har mamman ont om pengar skulle ni kunna köpa bättre begagnade kläder i rätt str hos tex  röda korset eller liknande. Byxor kostar tex 10-20:-.

Löser det inte sig ser jag ingen annan möjlighet än att ni får vända er till soc för att upprätta samtal med utomstående för att få fram en bra lösning. Som du skriver så är det INTE ok för flickan...

Jag är på din sida =)

Svar på tråden Vad gör man när en förälder stjäl kläder från en annan??