• happydayz

Hål i öronen infekterat - ej nytaget. Hjälp!

Tog hål i båda öronen på det "klassiska" stället (mjukdelen eller vad man nu kallar det) i november förra året. Efter 8-10 veckor hade det läkt klart enligt dom, vilket stämde bra. Jag använde under läkningstiden örhängen av äkta guld, och efteråt har jag endast använt nickelfria örhängen. Nu, ca 5 månader efter att jag tog hålen, har det ena hålet blivit infekterat tror jag, det har ömmat och svullnat rätt ordentligt i en veckas tid. Hur ska jag hantera det? Det kommer var och röd vätska (blod?) ur hålet.

• Svar på tråden Hål i öronen infekterat - ej nytaget. Hjälp!
  • trollmammsis

Köp läkringar på guldfynd, tror dom kostar 19:- st. badda sedan morgon och kväll och vid behov med alsollösning. Jag har haft hål  i 20 år och kan fortfarande bli öm då och då men aldrig någon vätska så jag tar bara ut örhängena och vila öronen.

• sara den fina

Koka lite vatten och låt svalna och badda med det är bättre än alsollösning om du inte har en varböld

• Loth

Jag rengör alltid mina smycken med koksalt när det blir irriterat. Låter dem oftast koka i en kastrull med. Men det bästa är ju om inte hålen växer igen, är ju att ha ur smycket ett tag. Fick ta om hålen i öronen 3 gånger innan jag hittade rätt metall och min kropp inte stötte ut dem mer.

• Sixxty

Hör med hälsocentralen om du kan få ett par 2 ml sprutor. Fyll med ljummet vatten och spola igenom hålet regelbundet. (tänk på vilket håll du riktar dig år bara det sprutar ganska bra) och badda med alsolsprit. det brukar hjälpa mig.

• sara den fina

Alsosprit avråder jag dig ts att exprimentera med om du inte har en var böld!

• tomcar1

Går det inte över ändå av alla tips, då skulle jag ta bort örhängena och låta det växa igen. Det fick jag göra en gång. Tråkigt men nödvändigt

• trollkarl
    tomcar1 skrev 2011-05-11 21:26:07 följande:
    Går det inte över ändå av alla tips, då skulle jag ta bort örhängena och låta det växa igen. Det fick jag göra en gång. Tråkigt men nödvändigt
    köp plaststavar, o koka egen saltlösning. låt dom inte läka igen, det blir svårare o svårläkt nästa gång.
    tvätta 4 gånger om dagen med saltlösning.
  • Sixxty
    sara den fina skrev 2011-04-29 14:43:20 följande:
    Alsosprit avråder jag dig ts att exprimentera med om du inte har en var böld!
    Exprimentera? Varför?

Vad synd att det inte löste sig för dig TS.
Svar på tråden Hål i öronen infekterat - ej nytaget. Hjälp!