• Sputnik II

    Ni som blivit gravida genom FET

    Jag är gravid genom FET. Blev dock något förvirrad igår när jag var på vul hos min hemortsläkare. Enligt honom är jag i v 8+4, men enligt mina beräkningar är jag i 8+0.

    Så nu undrar jag. Är det någon som vet hur man räknar?

    Jag fick tillbaka en blasto den 24/3 som var odlad i 6 dagar. Jag tänker då att jag bör räkna 24 - 6 dagar, vilket borde betyda att  jag räknar "ÄL" den 18 mars, på så sätt borde jag vara i 8+0.....  Eller kan det vara så att det är fyra dagar längre gånget som läkaren menar pga av när blaston fastnade?

    Är det någon som förstår vad jag menar?


  • Svar på tråden Ni som blivit gravida genom FET
  • Sputnik II

    Jag såg att en bm här på FL hade skrivit att återföringsdagen räknas som 2+0 och sedan lägger man på de antal dagar som embryot är odlat.

    Så om du fått tillbaka ett 5 dagars embryo är du på v 2+5 på själva dagen för ET.....


  • hosianna

    om det stämmer så måste dom sagt fel till mig, för i tisdags skulle jag enligt dom va i 4 veckan, men enligt denna beräkning så skule det ju va v 5 då... jaja jag har alrig tidigare fattat alla dessa siffror o uträkningar så varför skulle man gö de nu bara för att man plussat =P men spännande e de! får du ihop dina siffror med den uträkningen?

  • Sputnik II

    Vad som är rätt eller inte verkar svårt att veta. Min BM räknar som vid en vanlig graviditet, alltså fråm mensens första dag.... Hon hade ingen aning hur man gjorde vid IVF/FET och hänvisade till RUL.... Jag får olika längd beroende på hur jag räknar..... Det är väl bara att vänta och se, även om det är jobbigt, hade velat få ett korrekt svar!


  • hosianna

    fast det bli rju lite konstigt o räkna så för mig efter som jag gjort stimulerat FET o stimuleringen drog ut på tiden, jaja tiden får väll utvisa hur de går, iaf kan man ju lätt räkna ut hur gammalt själva embryot/barnet e =)

  • hosianna

    Ja de verkar som de mesta jag kan hitta säger som du, men när jag ringde o meddelade kliniken resultatet i tisdags (31/5) så sa hon att ja va i v 4 och enligt alla beräknigar här så e jag isf idag i v.6, men hon kan ju sagt fel =)

    Tack för hjälpen iaf =)

Svar på tråden Ni som blivit gravida genom FET