• Lenora

Varför jag är bättre än andra människor

Bra text men jag håller med ovanstående talare. vad är själva poängen med tråden? Den saknar ett fokus. Jag antar att du vill ha feedback kring ditt liv så det är det jag kommer att ge dig.

Det är bra att du känner dig självsäker och som en bra människa men gör inte misstaget att bara jämföra dig med dina klasskamrater i den lilla världen på högstadiet eller utmaningarna som den delen av ens utbildning ger. På universitetet kommer du med all säkerhet möta många människor som du blir inspirerad av och möta större både sociala och intelligensmässiga utmaningar.

Istället för att se dig själv som "färdig" redan som 14 år, se var du kan utvecklas som människa, det finns inte en människa i världen som inte kan bli bättre.

Dina klasskamrater kanske inte verkar på din nivå just nu, men tro mig, det finns de som utvecklas senare. Jag hade klasskamrater som var riktigt urusla på högstadiet och inte ens särskilt sociala som växte upp till fantastiska människor med väldigt bra karriärer.

Livet har mer spännande utmaningar än den lilla värld man känner till som 14-åring. Lycka till!

Och som en liten sidfot...högskoleprovet är något man kan träna på för att få bättre resultat. Jag skrev 1.1 på mitt första och 1.9 på mitt sista. 

• Lenora
    Anonym skrev 2011-05-04 09:41:27 följande:
    Hur mycket pluggade du för att skriva 1.9 på HP?
    Jag pluggade ingenting alls, bara skrev det flera gånger. Du har gott om tid att ge det flera försök innan du ska ansöka, men med bra betyg är det ingenting som du behöver förstås.
Svar på tråden Varför jag är bättre än andra människor