• Äldre 5 May 19:49
    1864 visningar
    6 svar
    6
    1864

    Göra i ordning handlingar till Sydkorea

    Jag och min man håller på att göra iordning våra papper för att sända in den till Sydkorea i augusti, när vi varit gifta i 3år.
    Undar nu om det finns några tips/råd som kan vara bra att veta. Hur ska fotona vara?

    Mottager gärna övriga tips och råd oxå.
    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Göra i ordning handlingar till Sydkorea
  • Äldre 5 May 21:31
    #1

    Grattis till att fixa med pappren! Vi har precis lämnat in för en syskonadoption till Korea och det känns fantastiskt. Vet inte riktigt vad du är ute efter. Hjälper dig gärna men i pm 3 står det ju väldigt utförligt vad man ska tänka på.

  • Äldre 6 May 08:48
    #2
    Mula69 skrev 2011-05-05 21:31:13 följande:

    Grattis till att fixa med pappren! Vi har precis lämnat in för en syskonadoption till Korea och det känns fantastiskt. Vet inte riktigt vad du är ute efter. Hjälper dig gärna men i pm 3 står det ju väldigt utförligt vad man ska tänka på.


    pm 3 har vi inte fått ännu....  där kanske allt står klart och tydligt som du säger... jag tänkte mer om det är något som är bra att tänka på som ni upptäckte medans ni gjorde iordning era papper.
    Och just det här med fotona.... hur ska de vara?
  • Äldre 6 May 16:55
    #3

    Om du inte fått pm 3 så är det bättre att du väntar in det. Inget får vara äldre än 3 månader nämligen. När det gäller foton så inga bara fötter och inga husdjur kan man säga generellt.

  • Äldre 18 Jun 11:29
    #4

    Hej! Hur har det gått med papperssamlandet? När tror ni att ni får skicka iväg dem?
    Våra papper skickades 21/2, så vi har än så länge väntat i fyra månader.

  • Ålen return­s
    Äldre 18 Jun 23:13
    #5

    Hur lång väntan är det på BB i Sydkorea nu?

    Lycka til!!

  • Äldre 18 Jun 23:18
    #6

    De som skickar sina handlingar nu kan få vänta upp till ett år tills de är hemma med barnen.
    Hur lång väntan det kommer att bli för oss går inte att säga nu....De som har fått barnbesked nyligen har väntat i 7månader och därefter ca 2 månader på resebesked.

Svar på tråden Göra i ordning handlingar till Sydkorea